Betyg idag: 1 045 Besökare idag: 4 820

Originaltitel: Panic Room
Regissör:David Fincher
Utgivningsår:2002

Om Panic Room:

Meg Altman flyttar in med sin dotter Sarah i en gigantisk lägenhet i New York. Men det är något som inte stämmer. Meg upptäcker snabbt att lägenheten har ett hemligt rum. Ett så kallat "panikrum", designat att hålla inkräktare ute. Byggt i stål och cement, med kameror som övervakar varje vrå i huset, säkra telefonlinjer och eget ventilationssystem är det en hypermodern bunker. De känner sig säkra i sin "fästning" tills en kväll. Tre inkräktare tar sig in i huset. Meg och Sarah hinner precis in i panikrummet. Men detta är inga vanliga inbrottstjuvar...
Se filmen på Viaplay

Regissör: Wolfgang Petersen
År: 2000
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Den perfekta stormen

Jodie Foster, Forest Whitaker, Jared Leto, Kristen Stewart, Paul Schulze, Dwight Yoakam, Ian Buchanan, Ann Magnuson, Patrick Bauchau, Andrew Kevin Walker, Mel Rodriguez

David Koepp

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Panic Room

- steffoo sätter betyg 3 och skriver:
Kan en våning på 380 kvadrat fördelade på fyra våningsplan i de eleganta kvarteren på Manhattan vara något för en ensamstående kvinna och hennes unga dotter? Nyskilda Meg Altman (Jodie Foster) tycker först inte det, hur ska de kunna fylla alla rum? Och hur dyrt är det inte? Ett par minuter senare och efter lite övertalning av bästa väninnan under lägenhetsvisningen har hon dock slagit till. Med på...

Recension av Panic Room - Läs hela!

Diskussioner om Panic Room  (0 diskussioner)
Kommentarer om Panic Room (572 st)
karlmats (Anmäl)   23:29 13/3
Bra premiss, jag gillar filmer som utspelar sig på begränsad yta och här finns det ändå en del att jobba med. Tyvärr är det flera scener där karaktärerna bara beter sig alltför ologiskt för att man ska köpa in på det här fullt ut, när manuset fuskar så för att skapa spänning blir jag lite anti. Jodie Foster är ok, Whitaker är ok, Leto är ok, Kristen Stewart gör en av sina första roller och är ok. Bara det faktum att mamma och dotter flyttar in i ett gigantiskt trevåningsslott med sex öppna eldplatser på Upper West Side i New York gör direkt att man inte riktigt kan ta sig ur det faktum att det är just en film vi befinner oss i, det är lite för tillrättalagt. Trots att Fincher, som ändå är en av mina favoritregissörer, är ganska bra på att skapa spänning här så blir det inte mer än ok i slutändan. Det känns som en stark 2a.
myslas (Anmäl)   10/8 2017
En av Finchers sämre filmer. Den är förvisso rätt spännande men jag stör mig genom hela filmen på att nästan alla agerar fullständigt idiotiskt.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
Bra och spännande film med bra skådespelare.
stgurgel (Anmäl)   22/10 2016
Mest fånig, men lite spännande. Och Fincher har fått till den ganska snygg åtminstonde
idaho1981 (Anmäl)   17/4 2016
Positivt överraskad att de kunde hålla igång spänningen så länge. Sen är det inte så många överraskningar. Men ok manus och foto. Att det sedan är Jodie Foster i huvudrollen gör väldigt mycket, hon är grym som vanligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Panic Room