Panik!

Originaltitel: Crack in the world
Regissör:Andrew Marton
Utgivningsår:1965

Om Panik!:

Ett experiment resulterar i att jorden börjar spricka vilket hotar att dela planeten i två delar om ingen förhindrar det i tid.

Titel: De tusen farornas land
Regissör: Jon Amiel
År: 2003
Genre: Drama, Action, Thriller, Science Fiction
The Core

Dana Andrews, Janette Scott, Kieron Moore, Alexander Knox, Alfred Brown, John Karlsen, Todd Martin, Peter Damon, Jim Gillen, Gary Lasdun, Mike Steen, Emilio Carrere, Sydna Scott, Ben Tatar

Jon Manchip White, Jon Manchip White, Julian Zimet

Science Fiction

Diskussioner om Panik!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Panik! (3 st)
ilBrutto (Anmäl)   4/4 2014
Egentligen är detta skrattretande dåligt men det är så kärleksfullt gjort att det är svårt att inte bli engagerad. Extra plus till den frekventa användningen av Ericsons Kobratelefon!
Mat1az (Anmäl)   5/9 2013
Ladda upp med en riktig brakfrukost, bänka dig i soffan och släng på den här. Det här är frukostmatiné när det är som bäst. Den är lagom lång med ett bra tempo som håller filmen intressant och spännande från början till slut. Specialeffekterna är också imponerande med tanke på årgången, speciellt explosionerna! Rekommenderar denna starkt till alla som uppskattar en gammal god katastroffilm.
Grillo (Anmäl)   29/4 2013
Rolig svensk titel! Trevlig katastroffilmsprototyp med hyfsade effekter för sin tid. Håller intresset uppe hela vägen igenom och man får vad man väntat sig.