Betyg idag: 1 073 Besökare idag: 4 331

Regissör:Guillermo del Toro
Utgivningsår:2006
Antal betyg:19519 betyg

Om Pans labyrint:

1944, i fascismens Spanien, reser en ung flicka med sin mor till landsbygden i norr. För att kunna uthärda fascisternas förtryck flyr hon in i en egen fantasivärld.

Titel: The Fall
År: 2009
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Coraline och spegelns hemlighet
Titel: Bikupans ande
Originaltitel: El espíritu de la colmena
Regissör: Victor Erice
Regissör: Troy Nixey
År: 2010
Genre: Thriller, Skräck, Fantasy
Don't Be Afraid of the Dark

Ivana Baquero, Sergi López, Maribel Verdú, Ariadna Gil, Doug Jones, Álex Angulo, Roger Casamajor, César Vea, Federico Luppi, Manolo Solo, Ivan Massagué, Gonzalo Uriarte, Eusebio Lázaro, Francisco Vidal, Juanjo Cucalón, Pablo Adán (röst)

Guillermo del Toro

Drama, Fantasy, Krig

Pan's Labyrinth, The Labyrinth of the Faun

Mexiko, Spanien, USA

Recension Pans labyrint

- The Rest sätter betyg 3 och skriver:
Spanien 1944, precis vid slutet av inbördeskriget, beordrar kapten Vidal att hans gravida fru ska föras till byn där han är stationerad. Med sig har hon sin dotter, Ofelia som inte är dotter till kaptenen, utan det är hennes styvfar. Ofelia är beroende av böker och sagor och följer en dag vad hon tror är en fe till en labyrint där hon träffar en faun. Han vill att hon ska utföra tre uppdrag. Pans...

Recension av Pans labyrint - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Fantasy Top 50, Filmtipsets Topp 250, Krig Top 50, Triangelfilmretrospektiv på Kino i Lund 2007
Diskussioner om Pans labyrint  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pans labyrint (1178 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   4/11 2016
Väldigt rå och otäck film! Samtidigt är den väldigt bra och välgjord och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig! Är väldigt glad att jag såg den för det här är bland det bästa som gjordes under 00-talet!
garpa (Anmäl)   1/11 2015
Sevärd men inget jag kommer minnas. Trodde det var en barnfilm men lite tveksam nu ^^
silvertrain (Anmäl)   3/7 2015
En helt ok lagom bra film. Dock inte så bra som den sägs vara ut av många. Men som sagt ändå hyfsat bra. Väldigt speciell och rättså udda film också. Den blandar fantasi med verklighet på ett ganska bra sätt. Är också hyfsat intressant. Dock förstår jag inte hur den kan vara en uppföljare till The Devils backbone?? Finns väll ingen koppling emellan dessa två filmer? Eller har jag missat något??
Kayzyn (Anmäl)   14/6 2015
2006 års kanske bästa film!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pans labyrint