Pappa polis

Originaltitel: Pappa polis
Regissör:Clas Lindberg
Utgivningsår:2002

Om Pappa polis:

Julians pappa är polis. En dag blir han skjuten i tjänsten. Ett motorcykelgäng ligger bakom dådet, men ingen av dem vill avslöja vem den skyldige är. Trots att Julian bara är 11 år beslutar han sig för att hämnas. Julians pappa överlever skottet, men mördaren ser ut att gå fri och rädslan lever kvar. Julian är full av hämndbegär. Tillsammans med sin kompis Micael smyger han en sen kväll ner till motorcykelklubben för att iscensätta sin plan.

Titel: Bäst i Sverige!
Originaltitel: Bäst i Sverige!
Regissör: Ulf Malmros
Originaltitel: Hjälp! Rånare!
Regissör: Simon Kaijser
Genre: Familjefilm, Thriller
Hjälp! Rånare!

Thomas Hanzon, Jakob Eklund, Fredrik Hammar, Daniel Bragderyd, Henrik Hjelt, Julian Ståhl, Jim Pettersson, Ingar Sigvardsdotter, Ola Rapace

Drama, Familjefilm, Mini-serie

Laura Trenter presenterar: Pappa polis

Sverige
Med i listor: SVT Öppet arkiv
Diskussioner om Pappa polis  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pappa polis (24 st)
larsen1976 (Anmäl)   09:52 21/5
Ingen höjdare och förmodligen Rapace sämsta av dom som jag har sett. Lite otäck för en 7-åring kan jag tänka mig, men karaktärerna i filmen känns lite stereotypa och handlingen känns förutsägbar.
Rai (Anmäl)   1/10 2017
Nej och åter nej....
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/9 2016
En helt okej familjefilm.
supermancover (Anmäl)   7/5 2016
Jag gillade Laura Trenters böcker jättemycket när jag gick i mellanstadiet. Filmen lever inte alls upp till förväntningarna. En tvåa får det nog ändå bli.
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Jag har under terminen läst några av Laura Trenters ungdomsdeckare för mina elever bl.a. då Pappa Polis. Nu tog vi tid att se filmatiseringen av denna bok. Föga förvånande så tyckte eleverna att detta var väldigt bra. Personligen så såg jag väl fler brister i produktionen än dem men när man ser film tillsammans med barn så höjs filmupplevelsen bara genom att de gillar vad de ser. Beröm ska filmen ha dock för sitt pedagogiska sätt att berätta en historia. Boken är dock bättre. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pappa polis