Paradiset

Originaltitel: Paradiset
Regissör:Colin Nutley
Utgivningsår:2003

Om Paradiset:

Kvällstidningsjournalisten Annika Bengtzon undersöker ett mord i Stockholms frihamn och upptäcker att den jugolslaviska maffian är inblandad. Kopplingar verkar också finnas till Paradiset - en stiftelse som påstår sig värna om misshandlade kvinnor. Annika blir kontaktad av en kvinna som påstår att Paradiset är något helt annat - att rörelsen går ut på att skydda kriminella och att de lurar till sig statliga pengar för sin verksamhet.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Colin Nutley
År: 2001
Genre: Drama, Thriller
Sprängaren

Helena Bergström, Brasse Brännström, Ewa Fröling, Lis Nilheim, Maria Lundqvist, Katarina Ewerlöf, Reine Brynolfsson, Örjan Ramberg, Inga Landgré, Niklas Hjulström, Lisa Nilsson (I), Suzanna Dilber, Georgi Stajkov

Johanna Hald, Colin Nutley

Drama, Action, Kriminalare, Mysterium

Sverige

Recension Paradiset

- poesia sätter betyg 2 och skriver:
Kvällstidningsjournalisten Annika Bengtzon kämpar för att få bli riktig reporter och undersöker därför på egen tid stiftelsen Paradiset, som säger sig kunna radera hotade människors identiteter så att ingen hittar dem. En dag ringer en mycket rädd kvinna, Aida, till tidningen och Annika åker för att träffa henne. Aida jagas av den jugoslaviska maffian, och Annika hjälper Aida att komma i kontakt...

Recension av Paradiset - Läs hela!

Diskussioner om Paradiset  (0 diskussioner)
Kommentarer om Paradiset (165 st)
Murvel48 (Anmäl)   22:18 7/1
Det här är ingen kriminalfilm utan ett halvtaskigt drama om Annika Bengtsson.
Rai (Anmäl)   23/1 2018
Usel film, som var hur länge sedan som helt jag såg och inte tänker jag se om den, inte ens för allt smör i Småland...
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/11 2016
Allmänt seg, tråkig och intetsägande film. Men när Colin Nutley står för regin så kan man knappast förvänta sig nåt annat.
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
Pinsam film. Väldigt hoppig. Det verkar som den som klippt filmen råkat klippa bort delar av den. Filmen är otydlig och det verkar som Nutley inte har fattat handligen från boken. Det här är den klart sämsta svenska filmen på länge. Marklund må vara besviken. 1+
TheHorrorfan (Anmäl)   17/3 2013
En otroligt dålig film.