Betyg idag: 1 342 Besökare idag: 4 908

Originaltitel: ParaNorman
Regissör:Chris Butler, Sam Fell
Utgivningsår:2012

Om ParaNorman:

Norman är en missförstådd pojke som kan tala med spöken. Han tar sig an spöken, zombier och vuxna för att rädda sin stad från en urgammal förbannelse.

Titel: Coraline och spegelns hemlighet
Genre: Komedi, Skräck, Science Fiction
Frankenweenie
Titel: Corpse Bride
Originaltitel: Corpse Bride
Regissör: Tim Burton, Mike Johnson (I)
År: 2005
Regissör: Genndy Tartakovsky
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm, Fantasy
Hotell Transylvanien

Kodi Smit-McPhee (röst), Tucker Albrizzi (röst), Anna Kendrick (röst), Casey Affleck (röst), Christopher Mintz-Plasse (röst), Leslie Mann (röst), Jeff Garlin (röst), Elaine Stritch (röst), Bernard Hill (röst), Jodelle Ferland (röst), John Goodman (röst)

Chris Butler

Komedi, Animerad, Äventyr, Skräck, Fantasy

Recension ParaNorman

- August Dellert sätter betyg 4 och skriver:
ParaNorman är en animerad film för alla åldrar som påminner lite om klassikern The Nightmare Before Christmas och den nyare filmen Coraline och Spegelns Hemlighet. Det hela handlar om en underlig pojke som heter Norman. Filmens protagonist har en fascination vid spöken, zombies och andra paranormala fenomen, men detta är inte så konstigt eftersom han själv besitter en övernaturlig förmåga. Nämligen...

Recension av ParaNorman - Läs hela!

Diskussioner om ParaNorman  (0 diskussioner)
Kommentarer om ParaNorman (77 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Krille80 (Anmäl)   18/1 2015
Jag insåg med denna film att stop-motion-tekniken inte är en fröjd för mitt öga och när dessutom historien varken lockar till skratt eller övriga minnesvärda känslor att ta med sig så var detta ingen större filmupplevelse. Det saknas hjärta i historien.
Grillo (Anmäl)   16/1 2015
Det bästa med den här filmen är det faktum att den kritiserar mobbmentalitet och rädsla för det okända, och sedan är hela IMDb-forumet fyllt av indignerade inlägg om ett litet litet skämt i slutet av filmen som gör en av figurerna annorlunda på det där sättet som vissa verkligen är rädda för... Det näst bästa var väl den grymma stop motion-animeringen och det faktum att det var en underhållande och hyfsat smart film.
precineadd (Anmäl)   21/7 2014
vågade faktiskt ha förhoppningar här. men det visade sig bara vara fyrkantigt på alla sätt.
Christofer (Anmäl)   1/5 2014
Snyggt animering. Inte var det direkt någon barnfilm tycker jag och därmed inte riktigt vad jag hade väntat mig. Något fånig på en del ställen också. Kan inte riktigt motivera en trea i betyg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till ParaNorman