Parkland

Originaltitel: Parkland
Regissör:Peter Landesman
Utgivningsår:2013

Om Parkland:

En berättelse om de kaotiska scenerna som ägde rum på och omkring Parkland Memorial Hospital i Dallas dagen då president John F. Kennedy sköts ihjäl.

Titel: Truth
Regissör: Susanna White
År: 2016
Genre: Drama, Thriller
Our Kind of Traitor

Billy Bob Thornton, Paul Giamatti, Ron Livingston, David Harbour, James Badge Dale, Jacki Weaver, Zac Efron, Colin Hanks, Marcia Gay Harden, Gary Grubbs, Jeremy Strong, Jackie Earle Haley, Bitsie Tulloch, Mark Duplass, Tom Welling, Glenn Morshower

Peter Landesman

Drama, Thriller

Diskussioner om Parkland  (0 diskussioner)
Kommentarer om Parkland (14 st)
mammene (Anmäl)   21/3 2018
Det finns mer att mjölka ur det här, och det fungerar rätt bra när man fokuserar på vad som sker på sjukhuset och inte så mycket på polisarbetet och även på andra människor runt händelsen och efteråt, tex Oswalds familj. Helt ok.
kexchokladet (Anmäl)   9/9 2016
Snygg och välspelad. Svagheten ligger dock i att man väver in för många roller. De flesta flimrar förbi utan att man hinner relatera och bry sig.
NoWireHangers (Anmäl)   27/6 2016
Något ojämn ensemblefilm. Delar är intressanta, men ibland går det mer på tomgång.
davvelitooo (Anmäl)   20/2 2015
Intressant film!
Gigi1943 (Anmäl)   31/1 2015
Måste bli en FEMMA, kanske beroende på att jag formligen älskar allt som har med Kennedy att göra (hade även ett foto av JFK på mitt skrivbord på 60-talet. Tycker tyvärr att casting var undermålig, speciellt skyltdockan Jackie (de borde hittat en lite mer porträttlik stjärna), men filmen var mycket intressant och speciellt att det koncentrerades mycket kring sjukhusvistelsen, det har man inte sett tidigare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Parkland