A Tree of Palme

Originaltitel: Parumu no Ki
Regissör:Takashi Nakamura
Utgivningsår:2002

Om A Tree of Palme:

I en ogästvänlig värld där igelliknande varelser härjar i öknen, där enorma fiskar och maneter glider genom luften och där gigantiska träd lever på minnen från forna civilisationer, gräver en gammal man efter en speciell sorts sav vars existens han mer och mer tvivlar på. Hos honom finns Palme, en levande docka som en gång tog hand om hans sjukliga hustru, men som nu mer eller mindre gått sönder av sorg. En främling dyker upp, döende och tätt följd av sina fiender, överlämnar en mystisk kapsel åt Palme och ber honom leverera den i hennes ställe. Dockan, fortfarande (själsligt) trasig, börjar sin resa, men återupptäcker mer och mer av sig själv på vägen.

Akiko Hiramatsu (röst), Megumi Toyoguchi (röst), Daisuke Sakaguchi (röst), Yurika Hino (röst), Kappei Yamaguchi (röst), Motomu Kiyokawa (röst)

Takashi Nakamura

Drama, Animerad, Romantik, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Japan
Diskussioner om A Tree of Palme  (0 diskussioner)
Kommentarer om A Tree of Palme (6 st)
ShenLong (Anmäl)   22/2 2015
ganska tråkig och långsam
Taliah (Anmäl)   29/7 2014
Snygg, episk och en bra historia men något trög och med ett antal dramatiska ögonblick för många.
Ett visset löv (Anmäl)   14/3 2013
Märklig allegori över en svensk statsminister
Earthbind (Anmäl)   2/3 2010
Känns som en blandning av mycket man har sett tidigare men den visade sig vara rätt mysig iaf. Slutet kändes dock lite stressat och det kändes som en hel del av handlingen utelämnades. Man hade troligen tänkt filma det men det slopades pga att få ner speltiden? Den var tillräckligt lång (130 min) som den var känns det som...
eric draven (Anmäl)   21/8 2007
stark fyra. kanske sätter en femma efter omtitt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till A Tree of Palme