Betyg idag: 1 076 Besökare idag: 5 820

Originaltitel: Passengers
Regissör:Morten Tyldum
Utgivningsår:2016

Om Passengers:

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Titel: Unbroken
Regissör: Lee Toland Krieger
År: 2015
Genre: Drama, Romantik, Fantasy
The Age of Adaline

Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

Jon Spaihts

Drama, Romantik, Science Fiction

Diskussioner om Passengers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Passengers (74 st)
arruba (Anmäl)   16:43 16/8
Jädrar vilken godsak till sci-fi detta är, allt är bara så himla fint. Man hade ju nästan velat vara i huvudpersonernas sits själv.
Christofer (Anmäl)   19:04 9/8
En film helt i min smak. Samspelet mellan Pratt & Lawrence funkade klockrent och både manus och cgi var klart kompetent. Många roliga idéer på hur ett sådant skepp skulle kunna se ut, vissa kanske en smula ologiska, men vad gör det när det är såpass fint förpackat och tillför en fräsch tagning på rymdtemat. Andy Garcia cameo, haha...
njacobsson (Anmäl)   14:33 6/8
Grundidén är fantastiskt fascinerande och kunde tas tillvara bättre. Skeppet är visserligen riktigt bra designat men storyn skulle gjort sig bättre om filmen gjorts mörkare, smutsigare och råare. Det är alltför mycket klinik över skeppet. Ångesten skulle framhävts bättre och jag tror att bägge skådespelarna skulle gjort bättre ifrån sig då bägge skådisar är bättre än så här. Även bartenderns tillgjorda artighet skulle skapa en ännu större kontrast om filmen gjorts mer ångestfylld. Han gör för övrigt en svår roll som han ska ha all heder av men som tyvärr inte riktigt kommer till sin rätt. Synd faktiskt eftersom många av filmens delar är riktigt bra, CGI:n skeppsdesignen, skådespelarna och mycket annat är ett bra jobbat vilket kunde borga för en riktigt, riktigt bra film. Kanske den kan göras om i framtiden?
foppa99 (Anmäl)   18:19 8/7
Lite töntig o ologisk, men då gullig, underhållande o bra
stgurgel (Anmäl)   21:37 26/6
En film om ett rövhål på ett skepp programmerat av inkompetenta rövhål. Dumheterna är oräkneliga
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Passengers