Betyg idag: 2 583 Besökare idag: 6 714

Originaltitel: Passengers
Regissör:Morten Tyldum
Utgivningsår:2016

Om Passengers:

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Titel: Gravity
Regissör: Stanley Donen, John Barry
År: 1980
Genre: Thriller, Äventyr, Science Fiction
Mördarroboten

Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

Jon Spaihts

Drama, Romantik, Science Fiction

Diskussioner om Passengers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Passengers (86 st)
Bumbi78 (Anmäl)   10:15 25/11
Ovanligt kompetent för att vara en hollywood sci-fi. Stilig som bara den och en bra balans mellan drama, romantik och äventyr. Bra popcornrulle utan att den sakens skull hela rummet dundrar av explosioner.
daniel77 (Anmäl)   16:26 16/11
Snygg och med en intressant premiss, som tyvärr hamnar lite i baksätet mot slutet. Men ändå helt okej som ren underhållning. Positivt överraskad!
Krille80 (Anmäl)   14:55 5/11
Med två så stora och populära stjärnor så var förväntningar hos filmbolaget stora men tyvärr blev filmen inte den succé de önskat. Detta minskade i sin tur mina förväntningar så när jag nu äntligen såg den så blev jag positivt överraskad. Jennifer Lawrence är en fantastisk skådespelare med stor bredd medan Chris Pratt har lite att jobba på sett till drama. Filmen har en fantastisk konflikt mellan karaktärerna men tyvärr utforskar man den inte till fullo utan tar en enklare väg ut. Dock sevärt. 3+
Jamesa (Anmäl)   04:17 29/10
Överraskande bra.