Passengers

Originaltitel: Passengers
Regissör:Morten Tyldum
Utgivningsår:2016

Om Passengers:

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Titel: Gravity
Regissör: Christian Alvart
År: 2009
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium
Pandorum

Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

Jon Spaihts

Drama, Romantik, Science Fiction

Diskussioner om Passengers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Passengers (100 st)
Albin92 (Anmäl)   13:26 9/1
Riktigt bra! Tyckte den kändes ganska känslomässigt realistisk, speciellt Chris Pratt. Jennifer Lawrence var lite stel i början men blev bättre sen. Längesen jag såg en bra film som är lite nyare. Håller dock med många andra här om att den går utför lite mot slutet.
gruso (Anmäl)   3/12 2018
Svag trea. För min del hade det varit mer intressant om de hade haft med mer tekniskt mekande och trixande för att försöka lösa problemen. Men då hade man nog tappat filmens egentliga målgrupp..
Afflicter (Anmäl)   19/11 2018
Trots att konflikten är pinsamt uppenbar hoppas man på en passande uppvägning i slutet. Tyvärr kommer Hollywood och vill ha sin del av kakan, som vanligt. Lite finurligt i alla fall att förlägga en film av den här typen i rymden.
Grillo (Anmäl)   11/11 2018
Jag har blandade känslor till den här filmen. Betyget dras ner rejält av ett beslut i filmen, men samtidigt är jag inte helt säker på om jag hade agerat annorlunda i samma situation...
charlie08 (Anmäl)   6/11 2018
Chris Pratts karaktär blir verkligen obehaglig. Kan inte gå in på det utan att spoila hela filmen, men FUCK THAT GUY!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Passengers