Passengers

Originaltitel: Passengers
Regissör:Morten Tyldum
Utgivningsår:2016

Om Passengers:

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Titel: Mördarroboten
Regissör: Duncan Jones
År: 2009
Genre: Drama, Science Fiction, Mysterium
Moon

Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

Jon Spaihts

Drama, Romantik, Science Fiction

Diskussioner om Passengers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Passengers (80 st)
best_jeppe (Anmäl)   23:30 27/9
Förvånansvärt okej med tanke på allt dåligt jag har hört om den. Den första halvtimmen eller så är bäst och jag kan inte låta bli att undra om det inte hade varit intressantare med en mer psykologisk film om hur man klarar av att vara själv plus diverse bitar från den tredje akten av den här filmen. Ljummen 3a.
carnevil (Anmäl)   22:38 26/9
Hela skiten tokdör efter 20 minuter...sen går det raskt utför.
thelonelypoet (Anmäl)   08:45 25/9
Genidrag på så många plan. Men Newman\'s musikaliska geni lyfter filmen.
thelonelypoet (Anmäl)   08:43 25/9
Åh så bra ??o
Sture Stenhög (Anmäl)   22:52 4/9
Gillade det här på det stora hela. Bäst är de första 45 minuterna eller så, men då tyckte jag ju också att Chris Pratts tillvaro verkade vara rena drömmen. Om bara den där biografen är utrustad med ett rejält filmutbud, så har då jag så jag klarar mig sen. Pratt, Lawrence och Sheen är dessutom bra alla tre, och de tillsammans med det intressanta grundscenariot och det imponerande världbyggandet är nyckeln till att det här fungerar så pass bra som det gör. Det verkar dock ha riktats en del kritik mot det avgörande beslut som Pratts karaktär tar, på en nivå är det förvisso helt rimligt, men tyvärr är det ett typexempel på att folk kritiserar filmen när de borde kritisera karaktären i filmen. Själv tycker jag det är intressant att de vågade gå dit, och det faktum att de får kritik för det är väl anledningen till att det är så svårt för kommersiella filmer att göra något intressant. Jag hade gärna sett att de hade gjort mer av den grejen dock, överhuvudtaget är det en film som lämnar mig med känslan av att det fanns mycket som de hade kunnat göra mer av. Den väg de till slut tar känns antiklimatisk och lite småtrist, och överhuvudtaget är lite för många nyckelhändelser framtvingade för att manuset kräver det. Men underhållande är den, och bara att det görs ambitiösa science fiction-filmer baserade på originalmanus är kul
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Passengers
Se filmen