Passengers

Originaltitel: Passengers
Regissör:Morten Tyldum
Utgivningsår:2016

Om Passengers:

Resan för två passagerare ombord på ett rymdskepp, som transporterar dem till ett nytt liv på en annan planet, tar en livsfarlig vändning när deras stasiskapslar av någon mystisk anledning väcker dem 90 år innan de når sin destination. Medan Jim och Aurora försöker lösa mysteriet bakom det tekniska felet, börjar de bli förälskade i varandra, utan att kunna motstå attraktionen som finns mellan dem. Samtidigt hotas deras liv av att skeppet håller på att haverera och av sanningen bakom deras för tidiga uppvaknande

Titel: Flykten till framtiden
Regissör: Gavin O\'Connor
År: 2016
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Thriller
The Accountant

Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Laurence Fishburne, Michael Sheen, Andy Garcia, Julee Cerda, Aurora Perrineau, Vince Foster, Kara Flowers, Conor Brophy, Emma Clarke (röst), Fred Melamed (röst), Chris Edgerly (röst), Matt Corboy (röst)

Jon Spaihts

Drama, Romantik, Science Fiction

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Passengers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Passengers (52 st)
DIProgan (Anmäl)   02:36 22/3
Mänsklig och fin mitt i all sci-fi som ändå inte var poängen men fungerade väldigt bra som bakgrund. De bör nog se upp med att rata artificiell intelligens så där lätt dock...
myslas (Anmäl)   22:33 14/3
Efter att ha sett om filmen väljer jag att höja betyget ett snäpp. Jag är måhända något snäll då men det är svårt att komma ifrån att det hela är väldigt underhållande.
RunRiot (Anmäl)   20:57 14/3
Where do I begin? Jäkligt snygg och bra film på många sätt och musiken är helt fantastisk. Däremot tappar den mig lite när huvudpersonen beter sig otroligt creepy men vi ändå förväntas sympatisera med honom. Slutet känns även lite trött och oinspirerat och vad Laurence Fishburnes karaktär ens har där att göra vet jag inte. Gillar dock inledningen som kastar oss rakt in i handlingen, utan att ge någon större backstory till karaktärerna. (Dock leder det till att man förväntar sig en mycket bättre upplösning än vad man får.) Och Chris Pratt och Jennifer Lawrence funkar jäkligt bra ihop.
isecore (Anmäl)   19:20 5/3
Börjar okej och först halvan fokuserar mer på karaktärerna. Andra halvan faller i bitar när det blir mer fokus på action-nonsens och smetiga sentimentalklyschor.
Qhunden (Anmäl)   12:17 5/3
Långt över förväntan faktiskt. Härlig scifi-estetik. Bra slut. Ständigt relevant sensmoral.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Passengers