Påtaglig fara

Originaltitel: Clear and Present Danger
Regissör:Phillip Noyce
Utgivningsår:1994

Om Påtaglig fara:

CIA-analytikern Jack Ryan dras in i ett krig USA för i hemlighet mot den Colombianska knarkmaffian.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Clint Eastwood
År: 1997
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Absolut makt

Harrison Ford, Willem Dafoe, Anne Archer, Joaquim de Almeida, Henry Czerny, Harris Yulin, Donald Moffat, Miguel Sandoval, Benjamin Bratt, Raymond Cruz, Dean Jones, Thora Birch, Ann Magnuson, Hope Lange, Tom Tammi, Belita Moreno, James Earl Jones

John Milius, Donald Stewart, Steven Zaillian

Action, Thriller

Med i listor: Tom Clancy
Diskussioner om Påtaglig fara  (0 diskussioner)
Kommentarer om Påtaglig fara (96 st)
Starkbröl (Anmäl)   18:58 25/3
Standard nittiotalsaction, stabil och gör det den ska. Väldigt lik boken efter vad jag minns, men boken var mer spännande...
myslas (Anmäl)   24/8 2017
För några år sedan hade man sagt att den här presidenten är helt orealistiskt porträtterad men det är ungefär såhär den nuvarande presidenten fungerar så... Hur som helst, det här är en helt ok men lite fånig och alldeles för lång thriller. Lite mer underhållande än Patrioter men ingenting jag har lust att se igen.
andmoreagain (Anmäl)   23/8 2016
Scenen där Ford, så jävla 90-tals-high-tech, har hackat sig in på medarbetarens dator för att komma åt känsliga dokument...åsså har han glömt pappret till skrivaren! :D
Krille80 (Anmäl)   21/11 2014
Harrison Ford stiger åter igen i rollen som Jack Ryan och med sig har en väl vald grupp av skådespelare. Man får också härliga actionscener som man märker att man har lagt ner lite pengar på. Manuset håller hela vägen och man vill veta hur det går. Hittar de en bra efterträdare till Ford(ej Affleck) så ser jag gärna fler Tom Clancy-filmatiseringar. 3+
ClintanTheKing (Anmäl)   4/5 2014
Trots att den blev lite väl långrandig så är den aningen vassare än föregångaren. Stabil cast med bl. a Ford och Dafoe i spetsen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Påtaglig fara