PatLabor: The Mobile Police

Originaltitel: Kidô keisatsu patorebâ: The Movie
Regissör:Mamoru Oshii
Utgivningsår:1990

Om PatLabor: The Mobile Police:

Tokyo 1999: Polisen har fått ett nytt vapen; avancerade robotar kallade Labors. Ett mystiskt självmord inträffar, och polisen försöker reda ut sambandet mellan det, polisens senaste Labor-modell och en stridsvagnsprototyp som gått bärsärk, samtidigt som en våg av oförklarbara Labors drabbar staden. Tecknen tyder på att ett virus håller på att drabba stadens alla tusentals Labors...

Titel: Patlabor 2
Genre: Action, Kriminalare, Science Fiction
Patlabor 3: The Movie

Shigeru Chiba (röst)

Kazunori Itô, Masami Yûki

Drama, Animerad, Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Mysterium, Anime

Japan
Diskussioner om PatLabor: The Mobile Police  (0 diskussioner)
Kommentarer om PatLabor: The Mobile Police (20 st)
amam (Anmäl)   12/9 2011
Känslan av gammal anime är verkligen närvarande i den här filmen. Syns bara att karaktärerna är enkelt animerade och med ungefär lika mycket mänsklighet som en målad planka. Men den har sina stunder.
capitol (Anmäl)   16/6 2008
Den här filmen har tidens tand inte varit nådig mot, storyn är ganska bra. Animeringen är däremot inte något att hänga i julgranen, inte heller röstskådespeleriet.
Gewehr (Anmäl)   12/1 2008
För mycket dialog och genomgående ganska seg. Men den lyfter riktigt mycket mot slutet. Värd en svag trea, iallfall.
monodrive (Anmäl)   19/5 2007
Denna har nostalgiskt värde för mig, det var en av de första anime jag såg. Visst har den en del brister, som att den är väldigt "pratig" (del 2 är ännu värre på den biten) och lite långsam, men både storyn och animationen tycker jag är bra. Sen är jag ett fan av Kenji Kawais musik, visserligen inte hans bästa soundtrack, men det har den där speciella härliga anime-känslan.
yangbo (Anmäl)   2/4 2007
nä, trodde faktiskt på något mycket bättre :(, men nu blev det en svag 3a bara för att det är gammal go anime
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till PatLabor: The Mobile Police