Patrioter

Regissör:Phillip Noyce
Utgivningsår:1992
Antal betyg:19230 betyg

Om Patrioter:

Före detta CIA-agenten Jack Ryan är på semester i London när han blir vittne till en terroristattack och ger sig in i uppgörelsen med framgång. Han belönas med en orden av engelska staten och återvänder till USA. Med en av terroristerna har rymt från fängelset och reser till USA för att hämnas på Jack och hans familj.
Se filmen på iTunes

Regissör: James Brolin
År: 1997
Genre: Action, Thriller
Dödlig terror

Harrison Ford, Anne Archer, Patrick Bergin, Sean Bean, Thora Birch, James Fox, Samuel L Jackson, Polly Walker, J E Freeman, James Earl Jones, Richard Harris, Alex Norton, Hugh Fraser, David Threlfall, Alun Armstrong, Berlinda Tolbert

Donald Stewart, W Peter Iliff

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Med i listor: Den nordirländska konflikten, Kriminalare Top 50, Tom Clancy
Diskussioner om Patrioter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Patrioter (104 st)
myslas (Anmäl)   23/8 2017
Helt ok men inte mycket mer, funkar bäst under första halvan. Sean Bean spelar en lite väl extrem karaktär för att det hela ska kännas trovärdigt.
yrkeschaufföre (Anmäl)   12/3 2015
Den börjar bra med ett långt avsnitt i mitten som är rätt tråkigt för att sen bli riktigt spännande som avslutning. Jag har för mig att jag sett den här på bio och tyckte nog bättre om den då, men det är en stabil trea.
Krille80 (Anmäl)   21/11 2014
Harrison Ford har gjort en del minnesvärda roller men i rollen som Tom Clanys Jack Ryan är han helt otroligt bra. Ingen kommer någonsin fylla skorna av Jack Ryan lika bra som Ford. Filmens andra roller spelas också väl och filmen kommer med en spännande handling och med Sean Bean som en härlig skurk. En film man kan se flera gånger.
Jesus2 (Anmäl)   12/5 2014
Det känns som om hela filmen försöker bygga upp sympati för protagonisten men misslyckas fatalt i mina ögon då jag känner större sorg över vad som hänt med antagonisten så jag fann mig själv hejande på skurken. Hatten av till Sean Bean, du var min hjälte i den här filmen. Långdragen med scener som ofta kändes onödiga och egentligen inte speciellt spännande, men när det hände saker var actionscenerna bra gjord. Bra och stämningsfull musik.
paninaro (Anmäl)   16/4 2014
Ganska fånig och snabbt glömd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Patrioter