Patriots Day

Originaltitel: Patriots Day
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2016

Om Patriots Day:

Historien skildrar händelserna kring bombdåden mot Boston Marathon 2013 genom polischefen Ed Davis ögon, som spelade en viktig roll i jakten på gärningsmännen.

Titel: Deepwater Horizon
Regissör: Carlos Saldanha
År: 2011
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Rio

Mark Wahlberg, John Goodman, Kevin Bacon, J K Simmons, Michelle Monaghan, Alex Wolff, Themo Melikidze, Melissa Benoist, Vincent Curatola, Michael Beach, James Colby, Jimmy O Yang, Rachel Brosnahan, Christopher O'Shea, Jake Picking, Lana Condor

Peter Berg, Matt Cook (I), Joshua Zetumer

Drama, Thriller

Diskussioner om Patriots Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Patriots Day (29 st)
BarryHero (Anmäl)   22:12 3/3
Välgjort och intensivt och kul med de riktiga videoklippen inbakade i filmen. Fint kärleksbrev till staden Boston. Fy för denna obehagliga extremism. Sugen på att see Deepwater Horizon och Lone Survivor som också har duon Peter Berg + Mark Wahlberg.
deswhip (Anmäl)   00:57 20/2
Om det verkligen gick till så där måste man ändå ge både terroristerna och poliserna en eloge för bra fightingspirit i slutstriden. Som film betraktat tyckte jag första halvan var alldeles för utdragen och storyn skulle lämpa sig bättre till en intressant dokumentär än till verklighetsbaserad spelfilm.
Afflicter (Anmäl)   00:21 19/1
En riktig överraskning med tanke på att Wahlberg och Berg ligger bakom. Det är nästan svårt att tro att allt som sker här faktiskt hände på riktigt. Speciellt jakten mot slutet är rena rama actionfilmsfluffet. En eloge för att man håller sig så nära sanningen.
dudson (Anmäl)   3/12 2018
Överaskande bra och nervig film som har ett satans driv o spänning. Wahlberg är ju rätt kantig som skådespelare, men här skötte han sig schysst ändå. Diggade den fläskiga shoot-outen mellan ondingarna & snuten.3+
kryttan (Anmäl)   28/5 2018
Efter att ha visat att han är en mästare på spänning efter Lone Survivor så levererar Peter Berg en än mer spännande film! Väldigt nervpirrande och autentisk, (även fast Wahlbergs roll är påhittad). Bra!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Patriots Day