Paul

Originaltitel: Paul
Regissör:Greg Mottola
Utgivningsår:2011

Om Paul:

Graeme och Clive är två science fiction-töntar som är på jakt efter platser i USA som ufon påståtts ha setts. Av en slump stöter de på utomjordingen Paul som rymt från en militärbas där han har levt i 60 år och han är nu beredd att göra vad som helst för att komma hem igen. Jagade av FBI-agenter ger de sig tillsammans ut på en galen roadtrip för att återförena Paul med sitt moderskepp.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Lorene Scafaria
År: 2012
Genre: Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction, Roadmovie
Seeking a Friend for the End of the World

Seth Rogen (röst), Simon Pegg, Nick Frost, Kristen Wiig, Jason Bateman, Bill Hader, Joe Lo Truglio, Blythe Danner, Sigourney Weaver, John Carroll Lynch, David Koechner, Jesse Plemons, Jane Lynch, Jeffrey Tambor, Steven Spielberg (röst)

Nick Frost, Simon Pegg

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Roadmovie

Frankrike, Storbritannien, Spanien, USA

Recension Paul

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Slutligen är 'Paul' en film för fans av science fiction och drog-relaterade komedier, såsom 'Pineapple Express' och 'Hot Tub Time Machine'. Se fram emot en strålande actionkomedi med kärlek, humor och massor av homo-skämt och alien-referenser: Allt för ett fan av science fiction och 'Alien'-filmer. Gotta love aliens.

Recension av Paul - Läs hela!

Kommentarer om Paul (225 st)
Zebulonm (Anmäl)   13:50 11/4
Nördig men mysig...
zallaxx (Anmäl)   22/12 2018
En episk saga värd att se!
Murvel48 (Anmäl)   24/4 2018
Inte rolig, bara löjlig. Dåliga skådisar, dålig regi.
wasteoftime (Anmäl)   15/4 2018
Paul, den alien som vår popkulturs rymdvarelser byggt på är på rymmen. Han stöter ihop med två nördar som är socialt missanpassade. Och sedan händer det inte så mycket mer. Det börjar rätt bra, sedan glider det sakta utför, med vissa planare segment och någon liten nivåhöjning här och där. Det mest är, tills det tar slut, och då undrar man lite över om det var kul, eller inte. För det mesta inte. 0,7 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
vilket trams