Pauly Shore Is Dead

Originaltitel: Pauly Shore Is Dead
Regissör:Pauly Shore
Utgivningsår:2003

Om Pauly Shore Is Dead:

Ingen tycker att han är rolig, men alla tycker att han är ett skämt. Den amerikanske komikern och före detta filmstjärnan Pauly Shore upptäcker en dag att hans karriär är stendöd och han frestas att följa den i graven. Alla älskar ju en död kändis. Och så kommer han på en lysande idé: han fejkar sitt eget självmord. Och mycket riktigt; plötsligt talar hela Hollywoods kändiselit om Pauly Shore och han har aldrig varit populärare. Nu återstår bara ett problem: ka han fortsätta vara en död legend eller vågar han återuppstå som världens största idiot?

Titel: JCVD: I huvudet på Van Damme
Regissör: Roger Nygard
År: 1996
Genre: Action
American Yakuza 2 - Back to back

Pauly Shore, Pamela Anderson, Andy Dick, Michael Madsen, Clint Howard, W Earl Brown, Todd Bridges, Corey Feldman, Jaime Bergman, Whoopi Goldberg, Tom Sizemore, Fred Durst, Kristin Herold, David Kersey, Miriam Cohen Kiel, Kelly Kursten, Timmy Jamieson

Kirk Fox, Pauly Shore

Komedi

Diskussioner om Pauly Shore Is Dead  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pauly Shore Is Dead (28 st)
Gordyal (Anmäl)   10/5 2015
Innan jag såg denna film så hade jag ingen aning om vem Pauly Shore var. Efter att ha sett filmen så förstår jag varför. Pauly Shore skulle faktiskt kunna vara världshistoriens tråkigaste människa. Filmens metakoncept känns fegt, krystat och desperat. Som tur är ger den feta 1250-poäng och innehåller många underhållande scener utan Pauly Shore. (4/15)
Ajax Swan (Anmäl)   18/2 2014
Pauly Shores karriär borde definitivt vara död efter denna filmen, mer behöver inte sägas. 1:a (1/10)
Bear (Anmäl)   4/9 2012
Hur fick man alla att ställa upp på det här?
Waldo Trumbull (Anmäl)   16/7 2012
Riktigt usel. En usel komiker försöker sig på att driva med sig själv, vilket inte funkar när målet för skämten är ett skämt till att börja med. Det finns definitivt en anledning till att man inte hör talas om den här klåparen längre.
karlmats (Anmäl)   28/3 2012
Pauly Shore är ju som filmen antyder inte ett dugg jävla rolig. Varför han då skulle göra en film om hur kass han är övergår mitt förstånd. Att han ser ut som en blandning av Rob Schneider och Jospeh Gordon-Levitt hjälper knappast hans case. Undrar om de tre sitter och trycker på en dolme-gen som gör en outhärdlig som människa? Hela mockumentary-stilen med skådisar som spelar sig själva känns rätt b också. Kul att se mästaren Charlie Sheen iaf.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pauly Shore Is Dead