Betyg idag: 1 379 Besökare idag: 4 957

Originaltitel: Payback
Regissör:Brian Helgeland
Utgivningsår:1999

Om Payback:

Porter vill ha tillbaka pengarna som hans fru stulit från honom och han är villig att göra vad som helst för att få dem. Han kan till och med tänka sig att bekämpa ett helt brottssyndikat...
Se filmen på Headweb

Regissör: Tony Scott
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Thriller, Mysterium
Den siste scouten

Mel Gibson, Deborah Kara Unger, John Glover, Lucy Liu, Maria Bello, Kris Kristofferson, Gregg Henry, David Paymer, William Devane, Bill Duke, Jack Conley, James Coburn

Donald E Westlake, Brian Helgeland, Terry Hayes

Kriminalare, Thriller

Payback: Straight Up - The Director's Cut

Diskussioner om Payback  (0 diskussioner)
Kommentarer om Payback (253 st)
cosinusfi (Anmäl)   09:24 24/4
Har sett om filmen flera gånger sen jag betygsatte den 2006. Då som trea. Den håller än och den har ett snyggt flow rakt igenom. Lagom många plot lines som alla inte måste lösas på ett finurligt sätt utan de tas om hand av en händelse som i sin tur ger något. Manusmässigt är detta riktigt bra. Gillar verkligen Kris karaktär. Inledningsscenen är mycket snygg. Det enda som dyker upp i huvudet under filmen är hur Porter inte varit något mer än en småtjuv innan allt detta hände. Men förutom det så är detta riktigt bra och förtjänar en fyra.
Nintendo 64 (Anmäl)   23:18 11/4
Sådana här action/hämnd filmer görs inte längre vilket är synd. Alla filmer i genren idag tar förgivet att tittaren har koncentrationsvårigheter och att allt därför måste gå i 250kmh utan att ge tid att bygga upp stämningen i långsamma partier.
BrutusBeefcake (Anmäl)   1/11 2017
Mel Gibson är Mel Gibson och det kommer man långt. Stentuff 90 talare med en av de tuffaste introscenerna någonsin. Självklart måste Gibson bli lite torterad under filmens gång också, Lucy Lius karaktär är också den rent guld. Nosar på högre betyg men den tappar lite framåt slutet. (9/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Stan (Anmäl)   2/3 2017