Paycheck

Originaltitel: Paycheck
Regissör:John Woo
Utgivningsår:2003

Om Paycheck:

Ett tekniskt geni vid namn Jennings vaknar en morgon och upptäcker att de senaste två åren är utraderade ur hans minne. Han får dock reda på att han under denna period arbetat för en mystisk arbetsgivare, vid namn Rethrick, med ett hemligt projekt. Men när han äntligen träffar Rethrick för att hämta sin lönecheck åker han på problem.

Titel: Terminator 2 - Domedagen
Regissör: Phil Alden Robinson
År: 2002
Genre: Drama, Action, Thriller
The Sum of All Fears

Ben Affleck, Aaron Eckhart, Uma Thurman, Paul Giamatti, Colm Feore, Michael C Hall, Joe Morton, John Cassini, Peter Friedman, Kathryn Morris, Ivana Milicevic, Fulvio Cecere, Callum Keith Rennie, Michelle Harrison, Claudette Mink, Christopher Kennedy

Dean Georgaris

Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Med i listor: Philip K. Dick
Diskussioner om Paycheck  (0 diskussioner)
Kommentarer om Paycheck (324 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   3/11 2016
Tämligen ojämnt. Idén har bra potential men känns överlag alltför osannolik. Filmens starkaste kort är regin; i några scener får man lite Hitchcock-vibbar. Med viss tvekan en svag trea i betyg.
Harford (Anmäl)   13/10 2016
Men tanke på förutsättningarna borde det här ha blivit en betydligt bättre film. Den är inte riktigt bra på något. Inte ens kärlekshistorien Affleck/Thurman känns intressant.
servadac (Anmäl)   23/8 2016
Riktigt tråkig. Korkad story med världens mest idiotiska mcguffin. Påminner om Total Recall och Memento, fast mycket sämre och med fler klyschor. Känns platt, utan driv och blasé hela filmen igenom, och jag tycker faktiskt inte att det är Ben Afflecks fel konstigt nog. Uma Thurman är bra men har inget att jobba med här. Vetenskapen, teknologin och bristen av respekt för fysikens lagar är som vanligt helt utom all rim och reson, men här är det på en nivå man bara inte kan acceptera. Gigantiska kretskort ifrån 80-talsarkadspel, i en toppmodern maskin, när man kan tillverka dem i mikroskopisk storlek? John Woo är som bäst i actionscener med skjutvapen, men det är extremt få såna här och de som är med är skräp.
menschenfeind (Anmäl)   20/2 2016
Rätt schyssta 90-talsosande actionscener, men action är det alldeles för lite av. Affleck är såklart lika trälig som vanligt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Paycheck