Peace, Love, & Misunderstanding

Originaltitel: Peace, Love, & Misunderstanding
Regissör:Bruce Beresford
Utgivningsår:2011

Om Peace, Love, & Misunderstanding:

En advokat tar med sina två tonårsbarn till deras hippie-mormor i Woodstock för en familjesemester. Vad som var tänkt att bara vara en snabbvisit över helgen övergår snart till ett sommaräventyr med romantik, musik, familjehemligheter och självinsikt.

Titel: Amelia
Regissör: Brad Mirman
År: 2005
Genre: Drama, Komedi, Romantik
När hjärtat blir varmt

Jane Fonda, Catherine Keener, Elizabeth Olsen, Nat Wolff, Jeffrey Dean Morgan, Chace Crawford, Marissa O'Donnell, Kyle MacLachlan, Katharine McPhee, Rosanna Arquette, Poorna Jagannathan, Maddie Corman, Sean Marrinan, Laurent Rejto, Terry McKenna

Joseph Muszynski, Christina Mengert

Drama, Komedi

Diskussioner om Peace, Love, & Misunderstanding  (0 diskussioner)
Kommentarer om Peace, Love, & Misunderstanding (7 st)
amotherscrime (Anmäl)   11/8 2017
Gick ju faktiskt nästan att kolla på i brist på annat.
Memmem (Anmäl)   29/7 2017
Banal familjekomedi! Detta är en lite ytlig komedi med litterär dialog. Ingen säger sådana repliker i verkligheten, men kanske när man skriver. Handlingen känns också lite orealistisk, men slutresultatet kan man tidigt skönja. Just före en middag hemma med många vänner vill mannen skiljas. Han roar sig under middagen, men hustrun sitter tyst. Dagen efter tar hon de två barnen, runt 20 år, med sig från New York till sin hippie-mamma i Woodstock. De har inte setts på 20 år. Trots det börjar de nästan omedelbart gräla. Barnen och deras mamma måste fort vänja sig vid barnens mormors underliga hem och vanor. Varken bra eller dåligt spelat av de flesta skådespelarna. Irriterande, skrikig sång blandad med några bra rocklåtar. Bilderna är det bästa med filmen, framför allt alla färgglada klänningar den konstnärliga mormodern, spelad av Jane Fonda, bär. Betyg: 2+
Jannebanan (Anmäl)   15/7 2017
Bra dialog, snyggt foto men tyvärr rätt så tråkig...svag 3:a!
anemona74 (Anmäl)   22/9 2013
Mycket bättre än vad jag trodde efter titel och handling. Rätt skön film.
mkan (Anmäl)   8/2 2013
Mysig film! Inte sämre än de vanliga kärleksfilmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Peace, Love, & Misunderstanding