Pearl Harbor

Originaltitel: Pearl Harbor
Regissör:Michael Bay
Utgivningsår:2001

Om Pearl Harbor:

Pearl Harbor handlar om två våghalsiga unga piloter i det amerikanska flygvapnet, och den vackra och modiga sjuksköterskan Evelyn Johnson, som tjänstgör i den amerikanska flottan. Inte bara deras liv utan hela världshistorien förändras när 183 japanska bombplan dyker upp vid horisonten. Detta är en berättelse om ett katastrofalt nederlag, heroiska hjältedåd, personligt mod och om överväldigande kärlek med kriget som skrämmande bakgrund.

Titel: Titanic
År: 2014
Genre: Drama, Krig
Unbroken
Titel: Tora! Tora! Tora!
Originaltitel: Tora! Tora! Tora!
Regissör: Richard Fleischer, Kinji Fukasaku, Toshio Masuda
Regissör: James Kent
År: 2014
Genre: Drama, Krig
Testament of Youth

Ben Affleck, Josh Hartnett, Kate Beckinsale, Cuba Gooding Jr, Jon Voight, Alec Baldwin, Tom Sizemore, William Lee Scott, Ewen Bremner, Jaime King, Catherine Kellner, Jennifer Garner, Michael Shannon, Dan Aykroyd, William Fichtner, Colm Feore, Mako

Randall Wallace

Drama, Action, Romantik, Krig

Recension Pearl Harbor

- cineasten89 sätter betyg 2 och skriver:
Såg den på bio, men blev relativt besviken. Jag trodde det skulle bli ett intressant krigsfilm, men istället blev det en snyfthistoria som förstör hela filmen. Om man hade bortsett från snyfthistorien i den första timme och halvtimmen, och istället fokuserats på den sista, en timme och halv, som bara handlar om hämndattacken mot Japan, så hade filmen varit storslagen. Men så är inte fallet. Visst...

Recension av Pearl Harbor - Läs hela!

Med i listor: 2000-tal Top 50, Action Top 50, Krig Top 50, Medlemmarnas hatfilmer, Romantik Top 50
Diskussioner om Pearl Harbor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pearl Harbor (1162 st)
fridenpaden (Anmäl)   25/8 2018
Varför skulle den japanska flottan ha en kalender på engelska? Har dragit mig i 17 år och hade hoppas få se en kortare version är 3 timmar. Om jag sett den direkt på VHS hade jag i varje fall kunnat snabbspola en del.
Rai (Anmäl)   1/10 2017
Gäsp....
Tatty (Anmäl)   1/1 2017
Stark film och ganska bra trots jag inte gillar såna här filmer. Ben Affleck och Josh Hartnett är så bra i filmen. Sorglig är den till och med.
cannibalrice (Anmäl)   6/3 2016
För mycket propaganda som sätter sig som en slemmig klump i halsen.
Krille80 (Anmäl)   26/10 2014
Antingen ska man välja att göra en krigsfilm eller romantisk film. Försöker man kombinera båda krävs det skickliga skådisar och ett bra manus vilket saknas här. Nu gick alla besvikna ut ur biosalongen. 2-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pearl Harbor