Pelham 1-2-3 kapat

Originaltitel: The Taking of Pelham One Two Three
Regissör:Félix Enríquez Alcalá
Utgivningsår:1998

Om Pelham 1-2-3 kapat:

En remake av filmen med samma titel från 1974. En grupp på fyra personer kapar en tunnelbanevagn och håller gisslan på 14 personer mot en lösensumma på 5 miljoner dollar.

Titel: Pelham 1-2-3 kapat
Regissör: Stephen Surjik
År: 2007
Genre: Komedi
I Want Candy

Vincent D'Onofrio, Edward James Olmos, Lorraine Bracco, Richard Schiff, Lisa Vidal, Donnie Wahlberg, Tara Rosling

April Smith

Kriminalare, Thriller

Recension Pelham 1-2-3 kapat

- Cineasten sätter betyg 3 och skriver:
"Pelham 1-2-3 kapat" är en amerikansk tv-film som bygger på en roman av John Godey och handlar om fyra personer som tungt beväpnade kapar ett tunnelbanetåg mitt i New Yorks rusningstrafik. Kaparna låter en expert koppla loss den främsta vagnen och meddelar sambandscentralen att man har 14 personer som gisslan, varav två barn. Ledaren för gruppen "Mr Blue", kräver 5 miljoner dollar för att släppa...

Recension av Pelham 1-2-3 kapat - Läs hela!

Diskussioner om Pelham 1-2-3 kapat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pelham 1-2-3 kapat (16 st)
Krille80 (Anmäl)   18/11 2014
Detta inte originalet med Walter Matthau som kom 1974(som jag ej har sett) utan detta är en remake. Jag gillar detta verkligen, stämningen är bra och filmen fylld av kända och duktiga skådisar och dessutom gillar jag verkligen handlingen. Man kan undra om originalet(1974) var Tarantinos inspiration till karaktärsnamnen i filmen Reservoir Dogs. 3+
socorro (Anmäl)   5/10 2013
Har inte sett originalet men gillade denna rätt bra som den är. Travolta överarbeter våldsamt men i övrigt funkar det som underhållning en fredag kväll.
mammene (Anmäl)   22/6 2011
Det hela kändes lite lågbudget, men det gick att fördriva tiden med. Ännu en gång så lönar sig inte dumhet!
Sture Stenhög (Anmäl)   11/3 2010
Någon katastrof tycker jag inte att det här var. Småunderhållande är det trots allt, men filmen dras ju ner av för låg budget och stel regi. Uppbyggnaden fungerar helt okej, men i andra halvan blir bristerna tydliga. Det är svårt att få till en dramatisk upplösning när allt ser så billigt ut och regissören inte tycks veta vad han håller på med. Vincent D'Onofrio sköter sig dock bra och känns trovärdig som den riktigt professionella skurken, men filmen som helhet blir aldrig mer än ett vanligt gisslandrama
qosmio (Anmäl)   23/10 2009
suck remake säger väll allt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pelham 1-2-3 kapat