Betyg idag: 1 264 Besökare idag: 5 534

Originaltitel: Percy Jackson & the Olympians: Lightning Thief
Regissör:Chris Columbus
Utgivningsår:2010

Om Percy Jackson - Kampen om åskviggen:

En ung pojke vid namn Percy Jackson upptäcker att han är en halvgud och son till den grekiska guden Poseidon. Han påbörjar en resa genom dagens Amerika tillsammans med vännerna Annabeth Chase, som också är halvgud, och Grover Underwood, en satyr, för att rädda sin mor, lämna tillbaka Zeus stulna åskblixt, och förhindra ett krig mellan gudarna.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Harry Potter and the Sorcerer's Stone
Regissör: Chris Columbus
År: 2001
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Mysterium
Harry Potter och de vises sten
Titel: Jumper
Regissör: D J Caruso
År: 2011
Genre: Drama, Action, Romantik, Thriller, Science Fiction
I Am Number Four

Logan Lerman, Uma Thurman, Pierce Brosnan, Rosario Dawson, Sean Bean, Kevin McKidd, Catherine Keener, Jake Abel, Alexandra Daddario, Steve Coogan, Joe Pantoliano, Melina Kanakaredes, Serinda Swan, Brandon T Jackson, Chelan Simmons, Erica Cerra

Craig Titley

Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Kanada, USA

Recension Percy Jackson - Kampen om åskviggen

- frienatic sätter betyg 3 och skriver:
Percy Jackson - Kampen om åskviggen håller en lektion i grekisk mytologi som är allt annat än mossig eller tråkig när den förflyttar Zeus, Poseidon och Hades till iPod-generationens lekarena och målar upp en värld som bygger lika mycket på klassisk litteratur som postmodern populärkultur.

Recension av Percy Jackson - Kampen om åskviggen - Läs hela!

Diskussioner om Percy Jackson - Kampen om åskviggen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Percy Jackson - Kampen om åskviggen (215 st)
Rai (Anmäl)   01:43 2/1
Hatar den här filmen!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Nintendo 64 (Anmäl)   5/11 2016
Inget märkvärdigt egentligen, och de yngre skådisarna i huvudrollerna är väl inga supertalanger men ändå helt ok "inte behöva tänka en fredagkväll"film!
Narnendil (Anmäl)   2/9 2016
Några minuter in i filmen: "Your mom died." "No.. really?" Visade på lovande skådespeleri för resten av filmen.
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Jag gillar fantasy-äventyrs-genren och rent produktionsmässigt i form av effekter och miljöer så fungerar denna film riktigt bra. Tyvärr brister det ordentligt i manuset då jag här får ta del av en rätt fattig historia. Det är kul att kända skådespelare som Sean Bean, Uma Thurman, Rosario Dawson och Pierce Bronson gör mindre birollsroller men vad hjälper då de tre unga huvudrollsinnehavarna inte imponerar. Detta var lite av en besviikelse. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Percy Jackson - Kampen om åskviggen
Se filmen