Phantoms

Originaltitel: Phantoms
Regissör:Joe Chappelle
Utgivningsår:1998

Om Phantoms:

I den lilla fridfulla staden Snowfield i Colorado har ett ont väsen förintat hela befolkningen. Nu är det upp till en liten grupp människor att stoppa ondskan - eller åtminstone försöka klara sig därifrån levande.
Se filmen på Netflix

Regissör: Christophe Gans
År: 2006
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Silent Hill

Ben Affleck, Peter O'Toole, Rose McGowan, Liev Schreiber, Nicky Katt, Joanna Going, Clifton Powell, Bo Hopkins

Dean R Koontz

Thriller, Skräck

Med i listor: Dean R Koontz
Diskussioner om Phantoms  (0 diskussioner)
Kommentarer om Phantoms (143 st)
gjoob (Anmäl)   20/2 2018
Nu var det många år sedan jag såg den men minns den som en skön mysrysare. Underskattad.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
KyLLo (Anmäl)   29/3 2017
Börjar ganska lovande. Lite psykologisk i en ödslig stad, som i Children of the Corn. Men sedan tar det överdrivna övernaturliga helvetet vid och redan efter halva filmen är den nere på botten.
Stygga-Vargen (Anmäl)   21/10 2016
Det är inte ofta jag tycker att filmen är bättre än boken men det gör jag faktiskt i det här fallet. Inte för att boken är dålig men när jag läste boken så kändes det som att det fattades något, nåt som jag inte riktigt kunde sätta fingret på och detta något har man lyckats hitta och lägga till i filmen.
Bumbi78 (Anmäl)   28/11 2014
En omtitt efter många år och den var blodigare än vad jag minns den vilket aldrig kan vara dåligt. Första halvan håller god Stephen King... sorry Dean R Koontz klass och är småspännande och rätt ruggig. Sedan spårar det som vanligt ur tyvärr och den efterlängtade 4:an rök. Men som skräckis med lite science fiction-vibbar är den bra, lite som Body snatchers möter the Thing.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Phantoms