Pickman's Muse

Originaltitel: Pickman's Muse
Regissör:Robert Cappelletto
Utgivningsår:2010

Om Pickman's Muse:

Konstnären Robert Pickman sitter inlåst på ett mentalsjukhus efter att ha blivit besatt av den skräck som människan har i sitt undermedvetna. Det hela har börjat med att han hittat en uråldrig artefakt i en övergiven kyrka. Han försöker kopiera verken av en konstnär vid namn Goodie Hines, vars tavlor var så skräckinjagande att de som såg dem bad konstnären skära ut deras ögon. Trots detta har Robert aldrig träffat Goodie eller ens sett några av hans konstverk i verkligheten - allt sker på ett andligt plan. Något som inte läkarna på mentalsjukhuset är helt övertygade om.

Barret Walz, Tom Lodewyck, Joyce Porter, Maurice McNicholas, Mike Dobray, Edy Cullen, Steve Leamy, Jeff Yeazel, Eddie Morillon, Terrance E Ward

Robert Cappelletto

Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Pickman's Muse  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pickman's Muse (3 st)
Engravadlax (Anmäl)   26/1 2015
Helt makalöst låg nivå på agerandet. Typ The Room. Nej, värre. Känner mig som hyresvärden när hon såg Pickmans nya tavla: "such horrible thing--it terrible--it must be destroyed!--it's garbage!".
Podpolkovnik (Anmäl)   16/1 2015
En av de bättre anpassningarna av H.P. Lovecrafts verk till det rörliga bildformatet. Stämningen är tät trots relativt tvivelaktiga skådespelarinsatser.
Hunter242 (Anmäl)   7/6 2013
Suverän film för er som tycker om Lovecraft är denna ett måste den har den obehagliga atmosfär som en Lovecraft berättelse har. Den är baserad på berättlsen Haunter in the dark men har även delar av Pickman's Model i sig. Enlig mig en av de klart bästa Lovecraftianska filmer jag har sett o det är en bunt jag hunnit med att se under åren. Så denna rekommenderas varmt.