Pink Flamingos

Originaltitel: Pink Flamingos
Regissör:John Waters (I)
Utgivningsår:1972

Om Pink Flamingos:

Äckeldrottningen Divine bor i en husvagn tillsammans med sin galne hippe-son och superfeta mamma. De innehar utan konkurrens titeln "världens äckligaste familj", men när Connie och Raymond Marble dyker upp sitter de inte lika säkert på tronen längre...

Titel: Desperate Living
Regissör: Jed Johnson
År: 1977
Genre: Komedi
Ond

Divine, Edith Massey, David Lochary, Mink Stole, Mary Vivian Pearce, Danny Mills, Channing Wilroy, Cookie Mueller, Paul Swift, Susan Walsh

John Waters (I)

Komedi

Diskussioner om Pink Flamingos  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pink Flamingos (70 st)
Jaganatha (Anmäl)   15/12 2017
John Waters är en kufig och excentrisk gammal farbror numera, men storheten i hans filmer kommer då aldrig jag att se eller erkänna. "Äckel för äcklets egen skull" är väl det närmaste en beskrivning man kan komma av hans artistiska ethos. Ändå, som totalt oberoende filmare lyckades han ju bygga upp något slags anti-Hollywoodgalleri av groteska motpoler till "den goda smaken". Ambitiöst, men också rätt obegåvat.
Gordyal (Anmäl)   15/12 2017
En möjlig utmanare till Armageddon om titeln världens sämsta film genom tiderna. Över huvud taget fattar jag inte grejen; en massa enerverande icke-skådisar som skriker sig genom hela filmen och skitbilliga provokationer och semiäckligt nonsens obegåvat staplat i en intetsägande hög. Den enda scenen som fick mig att höja på ögonbrynen var när de knullade ihjäl en höna, vilket å andra sidan är en av de vidrigaste scener jag någonsin sett - inte scenen som sådan utan ur djurplågerisynpunkt. Det enda jag gillade med filmen är att jag aldrig mer behöver se en film av ärkeklåparen John Waters. (-1/15)
Ful_fisk (Anmäl)   25/11 2015
Banbrytande vulgärt och sinnessjukt. Hur kommer man ens på allt detta? Till skillnad från andra kända äckel-klassiker som t ex Saló så kan jag dock inte läsa någon vidare poäng av allt det här, dock. Det är mest bara en uppvisning i provocerande galenskaper, dock med en viss bisarr charm. Men det är inte särskilt bra, betrakta bara hur värdelösa alla skådisarna är och hur stolpigt de framför dialogen. Kultklassiker i och med tidsandan och sådant, men som film mest bara störd och helskum.
#54 (Anmäl)   27/12 2012
Något av det absolut sjukaste jag sett.
Virrpanna (Anmäl)   15/1 2012
Usch och fy! Varför gör man sånna här filmer? Och varför är sånna här filmer med i 1001 så man tvingas att se dem? Hade helst inte sett denna, men nu är det försent!..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pink Flamingos