Piranha 3D

Originaltitel: Piranha 3D
Regissör:Alexandre Aja
Utgivningsår:2010

Om Piranha 3D:

Det är spring break i en småstad i Arizona vilket betyder att området är överbefolkat av galna college-ungdomar. Lagom till detta tillfälle inträffar ett skalv på sjöns botten som släpper loss stora stim av förhistoriska pirayor. En osannolik grupp människor tvingas nu samarbeta för att rädda sig själva från att bli fiskmat.

Titel: Piranha 3DD
Regissör: David R Ellis
År: 2006
Genre: Komedi, Action, Thriller, Skräck
Snakes on a Plane

Steven R McQueen, Elisabeth Shue, Ving Rhames, Jessica Szohr, Brooklynn Proulx, Sage Ryan, Adam Scott, Jerry O'Connell, Kelly Brook, Riley Steele, Christopher Lloyd, Dina Meyer, Ricardo Chavira, Cody Longo, Brian Kubach, Richard Dreyfuss, Gianna Michaels

Josh Stolberg, Pete Goldfinger

Komedi, Thriller, Skräck

Piranha 3-D, Piranha

Recension Piranha 3D

- jimmy ringo sätter betyg 3 och skriver:
Piranha – 3D bjuder på ungefär samma recept som de två föregångarna men bara det att det har tredubblats. Det är mera blod, brudar, pattar, slem, alkohol etcetera. Jag skulle gissa att det tog cirka en dag för Pete Goldfinger och Josh Stolberg att skriva filmens manus som för det mesta består av pinsamma och pubertala one-liners som varvat med det så kallade skådespeleriet lämnar en del att önska....

Recension av Piranha 3D - Läs hela!

Diskussioner om Piranha 3D  (0 diskussioner)
Kommentarer om Piranha 3D (232 st)
Hanness (Anmäl)   10:49 20/1
Är detta ens film?
Robodan (Anmäl)   30/7 2018
Den allra sista scenen måste jag ge dem. Den var rolig.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Zingostar (Anmäl)   25/10 2017
Skulle vilja ge denna film högre betyg men tycker den förlorar mycket på sin identitetskris. Filmen vet inte om den är en skräck eller en komedifilm. Hade föredragit en renodlad skräckfilm.
Len Widleheyt (Anmäl)   20/10 2016
TLDR: Lol awesome. Dålig CGI, tramsiga premisser och plotholes gör inte det minsta. Hjärtat är precis på rätta stället, vilket visar sig redan i första sekvensen. Om du känner igen referensen här och kan uppskatta humorn i den så kommer du gilla resten av filmen, annars antagligen inte. Tempo och spänning är det inget fel på. Eli Roths härligt överspelade karaktär (med sitt blodiga slut) symboliserar humorn och andan i filmen. Alla andra karaktärer har förvånansvärt hög trovärdighet, vilket såklart inte gäller för varken handlingen eller dödsscenerna. Som det ska vara. :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Piranha 3D
Se filmen