Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge

Originaltitel: Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
Regissör:Joachim Rønning, Espen Sandberg
Utgivningsår:2017

Om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge:

Otursförföljde kapten Jack Sparrow får oddsen emot sig när dödliga spökpirater, under ledning av hans gamle fiende kapten Salazar, flyr från Djävulstriangeln för att döda havets alla pirater… inklusive honom. Det enda sättet att överleva är att hitta den mytomspunna Poseidons treudd och ta kontrollen över havet.

Titel: Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten
Regissör: Gore Verbinski
År: 2006
Genre: Komedi, Action, Äventyr, Fantasy
Pirates of the Caribbean - Död mans kista

Johnny Depp, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Geoffrey Rush, Javier Bardem, Golshifteh Farahani, Kevin McNally, David Wenham, Stephen Graham, Angus Barnett, Martin Klebba, Adam Brown, Giles New, Orlando Bloom, Juan Carlos Vellido, Rodney Afif

Jeff Nathanson

Komedi, Action, Äventyr, Fantasy

Pirates of the Caribbean 5, P.O.T.C. 5

Diskussioner om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (62 st)
Solidus (Anmäl)   08:47 8/5
Förhoppningsvis är detta den sista delen om kapten Jack Sparrow, för nu känns det som att filmsagan går på autopilot. Jag har inte något emot pirat-fantasy, men det måste fånga mig. Första filmen samt även DÖD MANS KISTA gör detta, mycket på grund av berättarglädje från regissörens sida. Därefter började det gå utför. SALAZAR'S REVENGE glimtar stundtals till och öppningsscenen med ett fartfyllt bankrån får mig att känna att det här kan bli ett underhållande äventyr. Tyvärr tar effekterna snabbt över och manuset saknar täckning för sin speltid. Javier Bardem gör ännu en gång en stabil insats som skurk och tillhör det positiva med filmen. Det känns även som att man har valt att skära ner på Sparrows rampljus, vilket också är ett plus eftersom han har en tendens att bli mer tjatig, än underhållande. Avslutningsvis är det här en film som tyvärr blir aldrig mer än ett godkänt och med tanken hur mycket pengar som ligger i produktionen är det banne mig inte ok.
Björkman (Anmäl)   18:11 22/3
Snäppet bättre än fjärde filmen, men långtifrån de tre första filmernas klass. Mycket känns tunt och det håller inte att bygga en film nästan enbart på Jack Sparrow och en tröttare Barbossa än vanligt. Godkänt, okej tidsfördriv.
RunRiot (Anmäl)   16:44 22/2
Bland det bajsnödigaste jag sett på länge! Manuset är uselt och skådespeleriet är nästan ännu sämre. Speciellt Javier Bardem är riktigt kass. Storyn känns krystad och de missar många chanser till dramatisk effekt. Speciellt eftersom de ibland filmar något helt annat än själva actionsekvenserna som pågår. De stackars skådespelarna gör väl vad de kan, men de trampar mest vatten med det dåliga materialet och riktigt dålig regi. Jag tittade ändå på hela, så något har den väl. Den är i vart fall långtifrån sämst i den totalt urmjölkade serien.
Krille80 (Anmäl)   17:01 16/2
Det fanns ytterst lite intresse hos mig kvar för denna filmserien men så hintade man om att man skulle få en återförening av Depp, Knightley och Bloom så då blev jag nyfiken. Jag älskar ju den första filmen. Denna så kallade återförening var dock minst sagt en besvikelse och filmen som helhet är bara ett mäh. Filmen har dock en scen då jag spontant och högljutt skrattade gott. Scenen är avrättningsscenen och speciellt delen med Jack Sparrow vs. giljotin. Kamerarbetet är underbart i den scenen. 2+
idd (Anmäl)   11:23 14/2
Bättre än förra men konceptet känns fortfarande något uttjatat..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge
Se filmen