Betyg idag: 2 058 Besökare idag: 5 797

Originaltitel: Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
Regissör:Joachim Rønning, Espen Sandberg
Utgivningsår:2017

Om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge:

Otursförföljde kapten Jack Sparrow får oddsen emot sig när dödliga spökpirater, under ledning av hans gamle fiende kapten Salazar, flyr från Djävulstriangeln för att döda havets alla pirater… inklusive honom. Det enda sättet att överleva är att hitta den mytomspunna Poseidons treudd och ta kontrollen över havet.

Titel: Pirates of the Caribbean: I främmande farvatten
Originaltitel: The Lone Ranger
År: 2013
Genre: Action, Äventyr, Western
The Lone Ranger

Johnny Depp, Javier Bardem, Geoffrey Rush, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Kevin McNally, Golshifteh Farahani, David Wenham, Stephen Graham, Angus Barnett, Martin Klebba, Adam Brown, Giles New, Orlando Bloom, Keira Knightley, Paul McCartney

Jeff Nathanson

Komedi, Action, Äventyr, Fantasy

Pirates of the Caribbean 5, P.O.T.C. 5

Diskussioner om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (52 st)
Christofer (Anmäl)   07:33 15/11
Även med gigantiska matinéglasögon på så gick det bara inte att blunda för att man satt och skruvade på sig lite för många gånger och suckade över att det överdrivna var för överdrivet även med faktumet att det är en Disneyfilm. Onödig cgi, några rejält lama oneliners, Depp som spelar över några gånger för mycket och en grundstory som inte var alls lika intressant som tidigare filmer. Bardem var såklart den stora behållningen, samt att Depp ju ändå är rätt kul emellanåt. 2+
BrutusBeefcake (Anmäl)   22:26 6/11
Av någon anledning så trodde jeg att denna skulle vara bättre än de tre senaste filmerna i serien men denna klarar bedriften av att vara absolut sämst i en redan otroligt dålig filmserie. Skådespeleriet från de nya unga paret är verkligen under all kritik, ingen timing i replikbyten och ingen gnista mellan dem alls, det är rent ut sagt pinsamt att se på emellanåt. Men något som är snäppet pinsammare är ändå Wifebeater-Johnny, som han gått ned sig. Antingen skämtar han eller så orkar han verkligen inte ens försöka längre, så otroligt trist och beklagligt att beskåda. Det enda positiva i filmen år scenerna mellan Javier Bardem och Geoffrey Rush och det är verkligen intressant att se vilka höga nivåer de ligger över alla andra, när de är i rutan samtidigt så glömmer jag för en liten stund hur dålig filmen faktiskt är. Synd att de är med i detta, jeg förstår faktiskt inte. (2+/15)
kryttan (Anmäl)   21:41 5/11
Matine-glasögonen åkte på som vanligt när det är Pirates. Började riktigt bra, men blev rätt svajigt emellanåt. Bra 3D, bra ljud, och underhållande är det iaf.
myslas (Anmäl)   15:56 4/11
Det är inte direkt förvånande att en filmserie som inte hade mycket till handling i första filmen inte ens kan få ihop något halvvettigt till film fem så den lilla förhoppning man har står till att den kan vara underhållande på ett lite korkat vis (som första filmen). Första halvtimmen är verkligen inte lovande då allt bara är dumt och tråkigt men det blir bättre, inte mycket men tillräckligt, och jag skrattar till och med ett par gånger. Det här är ingen bra film och jag kommer aldrig att se den igen men det är i alla fall inte den sämsta i serien.
Djason (Anmäl)   19:54 31/10
Spagettiwolf var ju vansinnigt kul och helt oväntat. Bra matinefilm och Depp är som vanligt skön som Sparrow. Snygga effekter och en helt ok handling.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge
Se filmen