Piratpatrullen

Originaltitel: 'A' gai waak
Regissör:Jackie Chan
Utgivningsår:1983

Om Piratpatrullen:

I det gamla Hong Kong härjar en piratliga som plundrar turister på pengar och smycken. Jackie är soldat och en av Hong Kongs bästa, därför får han befälet över en grupp som ska söka upp piraterna och rädda gisslan som de tagit till fånga.

Titel: Piratpatrullen 2
Originaltitel: 'A' gai waak juk jaap
Regissör: Jackie Chan
Regissör: Tsui Hark
År: 1991
Genre: Drama, Action, Äventyr
Once Upon a Time in China

Jackie Chan, Sammo Hung Kam-bo, Kwan Hoi-shan, Yuen Biao, Dick Wei, Mars, Lee Hoi-san, Winnie Wong

Edward Tang, Jackie Chan

Komedi, Action

Project A

Hongkong
Diskussioner om Piratpatrullen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Piratpatrullen (39 st)
the bully (Anmäl)   06:07 19/2
Cykelscenen - 11/10
Solidus (Anmäl)   29/10 2017
Cykelscenen följt av klockscenen är två fantastiska actionscener, dock kan jag inte känna att resten av filmen placerar sig samma nivå som t.ex. "Dragons Forever". Fina actionscener, härlig humor, bra film, men inte en av mina favoriter med Jackie.
Bumbi78 (Anmäl)   28/10 2015
Det kan knappast klagas på vare sig fightingen, koreografin eller tempot i den här HK-rullen. Men fan vad svårt jag har för den barnsliga humorn som genomsyrar hela produktionen. Lite mindre slapstick och det här hade blivit betydligt bättre.
Ful_fisk (Anmäl)   23/4 2014
Haha, fy fan vilken rolig film! Actionkomedi av och med Jackie Chan från det glada 80-talet när Hong Kong kastade ur sig världens kvickaste och mest underhållande actionfilmer. Massvis med grymma stunts och gapskrattsrolig situationskomik! En av 80-talets bästa actionkomedier över huvudtaget, galet kul! Stark fyra!
rolemodel (Anmäl)   18/5 2012
Värd att se bara för cykelscenen...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Piratpatrullen