Planet Terror

Originaltitel: Planet Terror
Regissör:Robert Rodriguez
Utgivningsår:2007

Om Planet Terror:

I en halvrisig håla i Texas sprids det dödliga viruset DC2, även kallat "Project Terror". Viruset får vanligt folk att transformeras till zombieliknande varelser med mord i sinnet. Under de hemska omständigheterna följer man en skara av de ännu icke-drabbade, vilka tvingas arbeta tillsammans och sätta hårt mot hårt för att överleva.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Larry Bishop
År: 2008
Genre: Drama, Action, Thriller
Hell Ride

Rose McGowan, Freddy Rodríguez, Josh Brolin, Marley Shelton, Michael Biehn, Jeff Fahey, Naveen Andrews, Michael Parks, Stacy Ferguson, Bruce Willis, Nicky Katt, Quentin Tarantino, Tom Savini, Electra Avellan, Elise Avellan, Danny Trejo, Cheech Marin

Robert Rodriguez

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Grindhouse: Planet Terror

Recension Planet Terror

- Andy_B sätter betyg 4 och skriver:
Det var nog med Sin City jag först kände att Rodriguez kanske förtjänade sin framgång. Desperado och From Dusk Till Dawn var roliga men sedan var det inte så mycket mer. På senare tid känns det som Rodriguez har läst på om karaktärsskapande och i Planet terror, hur vansinnigt det än kanske låter, så har vi riktiga människor bland all splatter och action. Hurra! Jag har fortfarande inte sett Death...

Recension av Planet Terror - Läs hela!

Diskussioner om Planet Terror  (0 diskussioner)
Kommentarer om Planet Terror (622 st)
Hanness (Anmäl)   24/7 2018
Överskattad skitfilm.
dafreakish (Anmäl)   1/4 2018
Som så ofta när det kommer till Rodriguez så blir det för mycket av det goda. Detta samarbete med Tarantino i Grind House dubbelfilm blir ett vansinnigt spektakel. 3 fjärdedelar av filmen är en skön och underhållande splatter som sista biten spårar ur allt för mycket. Det är medvetet dåligt, det ska ändå hylla gamla b-filmer, men charmen försvinner när kakan blir överfylld. Ändå bättre än Tarantinos halva.
Engravadlax (Anmäl)   22/3 2018
Brought to you from your friends at the Weinstein Company! Samt Rose McGowan innan hon blev galen. 2007 var en annan värld. Robert Rodriguez däremot var visst lika medelmåttig före Sin City som efter.
WillyV (Anmäl)   26/2 2018
Svag trea. Underhållande ja. Bra? Nja.
Zarquon (Anmäl)   25/1 2018
Extremt överdrivet, och ganska skojigt. Låter gimmicken skymma sikten lite väl mycket vid några tillfällen, men med några skratt rakt ut genom filmen och sen ett riktigt bra och galet slut förlåter man det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Planet Terror