Playoff

Originaltitel: Playoff
Regissör:Eran Riklis
Utgivningsår:2011

Om Playoff:

Drama om den legendariska israeliske baskettränaren Ralph Klein. Han blev hjälte i sitt hemland när han förde Maccabi Tel Aviv till de europeiska mästerskapen på 70-talet. Samtidigt han sviker snart sitt land genom att ta sig an det tyska basketlaget och göra dem till europamästare. Hans egna band till Tyskland innebär problem och när han börjar umgås med den turkiska kvinnan Deniz blir det ännu mer trubbel.
Se filmen på Plejmo

Danny Huston, Amira Casar, Mark Waschke, Max Riemelt, Hanns Zischler

Eran Riklis, Gidon Maron, David Akerman

Drama

Frankrike, Israel, Tyskland
Med i listor: Basket
Diskussioner om Playoff  (0 diskussioner)
Kommentarer om Playoff (4 st)
Bumsi (Anmäl)   24/7 2012
Riktigt tråkig
todape (Anmäl)   1/5 2012
Ingen vidare fokus på sporten i sig. Filmen slutar väldigt tvärt. Jag trodde man skulle få se laget spela turneringen som laget förberedde sig för. Men när det väl börjar så slutar filmen. Pinsamt låg budget som skadar upplevelsen. 3 av 10.
Dutch (Anmäl)   17/3 2012
Danny Huston är briljant.
JimmyChris (Anmäl)   14/3 2012
Inte särskilt mycket sport i den här filmen, handlar mer om den nya tränaren och fokus på hans person, bakgrund och historia. Känns bitvis konstlad och överdriven, och sedan kom slutet alldeles för fort... svag 3:a ger jag denna. Utan danny huston hade det varit en 2:a.