Plötsligt i somras

Originaltitel: Suddenly, Last Summer
Regissör:Joseph L Mankiewicz
Utgivningsår:1959

Om Plötsligt i somras:

Året är 1937. I New Orleans planerar en rik änka att finansiera byggnationen av ett sjukhus. Motkravet är att man lobotomerar hennes systerdotter Catherine, som har tappat förståndet under mystiska förhållanden.

Titel: Marnie
Regissör: George Stevens
År: 1951
Genre: Drama, Romantik, Film-Noir
En plats i solen
Titel: Kill, Baby... Kill!
Originaltitel: Operazione paura
Regissör: Fernando Di Leo
År: 1972
Genre: Action, Kriminalare
Milano Calibro 9

Elizabeth Taylor, Katharine Hepburn, Montgomery Clift, Albert Dekker, Mercedes McCambridge, Gary Raymond, Mavis Villiers, Patricia Marmont

Gore Vidal, Tennessee Williams

Drama, Thriller, Mysterium

Med i listor: Tennessee Williams
Diskussioner om Plötsligt i somras  (0 diskussioner)
Kommentarer om Plötsligt i somras (18 st)
mattarello (Anmäl)   31/8 2018
Filmen har sina brister som gör att det inte blir mer än en stark trea. Skådespelartrion Hepburn-Taylor-Clift levererar stort!
Kayuzuzu (Anmäl)   26/9 2016
Såå dålig! Jag förstår inte alls varför den här är så omtyckt.
LTT86 (Anmäl)   16/7 2014
Den här filmen log mellan en tvåa och en trea för mig under hela filmen, men 21 minuter av slutet så ökade betygen upp till en fyra. Varför? På grund av Eliza f---ing Taylor! Hennes skådespeleri var fascinerande som alltid. Och nu ser jag var Stephen King fick idé "Children of the Corn" ifrån. Och i min åsikt, det sista minuter i den här filmen var mer skrämmande än filmen Children of the Corn. Och jag måste också få säga att Mercedes McCambridge var väldig irriterande här. Ville bara smälla till henne på kinden för att få henne att hålla käften.
monsterpop (Anmäl)   18/12 2013
hepburn ska ha spottat regissör'n i ansiktet efter att ha förvissat sig om att inspelningen var överstökad. bara en sån sak!
NtoNW (Anmäl)   26/5 2012
Svårt att sätta betyg på en film som präglas av teatralisk scenografi och samtidigt teatraliskt skådespeleri. Samtidigt var nog fr a Elizabeth Taylors agerande i toppklass. Historien var på ett märkligt sätt både intressant men oengagerande. Får bli en medeltrea tills vidare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Plötsligt i somras