Plötsligt i Vinslöv

Originaltitel: Plötsligt i Vinslöv
Regissör:Jenny Bergman, Malin Skjöld
Utgivningsår:1999

Om Plötsligt i Vinslöv:

En stillsam och underfundigt humoristisk berättelse om några Vinslövsbors vardagliga liv och deras fritidsintressen.
Se filmen på CDON

Dokumentär

Sverige

Recension Plötsligt i Vinslöv

- jaaz sätter betyg 5 och skriver:
"Plötsligt I Vinslöv" är en dokumentär om invånarna i den lilla staden Vinslöv. Det kan diskuteras ifall regissörerna (Jenny Bergman och Malin Sköld) har gjort detta som ett seriöst projekt eller för att driva med invånarna: Om man ser det med humor i sinnet, och inte med fullt så mycket allvar, så kan det faktiskt vara en riktigt rolig och ganska söt dokumentär, och man frågar sig gång på gång...

Recension av Plötsligt i Vinslöv - Läs hela!

Med i listor: Dokumentär Top 50, Norrköping Filmfestival Flimmer 2004, Sverige Topp 50, SVT Öppet arkiv
Filmnummer: 19358
Diskussioner om Plötsligt i Vinslöv  (0 diskussioner)
Kommentarer om Plötsligt i Vinslöv (362 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   24/7 2017
Jo visst känns det dom om den är klippt av teamet bakom "Ullared" jag har svårt att tro att Vinslöv är fullt av "original" som filmen vill framställa det. Men den är ändå intressant nog för att få en trea.
Dicku (Anmäl)   3/1 2017
Otroligt överskattad. Det är en vinkling av personern som har ett intresse för saker som andra kanske inte har. Man gör narr av dem på ett sätt som känns som de blivit lurade till. Jag brukar gilla sådant, men detta var bara platt. Finns ingen röd tråd, eller något som knyter ihop säcken på slutet. Kan inte för mitt liv förstå det höga medelbetyg denna dokumentär har.
AlbinWesley (Anmäl)   12/1 2016
Snuddar emellanåt vid lyteskomik vilket känns ofräscht, men jag kan inte säga att jag inte underhölls. Det gjorde jag. Med råge.
Thavox (Anmäl)   25/4 2015
Intressant och bättre än jag förväntat mig, men lite väl långsam.
Bozze80 (Anmäl)   24/9 2012
Härlig skildring av ett gäng sköna gubbar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Plötsligt i Vinslöv