Plump Fiction

Originaltitel: Plump Fiction
Regissör:Bob Koherr
Utgivningsår:1996

Om Plump Fiction:

Två usla yrkesmördare i L A får uppleva en ovanlig dag i mördarbranschen. Parodi på bl a Quentin Tarantinos "Reservoir Dogs" och "Pulp Fiction".

Titel: The Godthumb
Regissör: Todd Portugal
År: 2002
Genre: Komedi
The Blair Thumb

Tommy Davidson, Julie Brown, Paul Dinello, Sandra Bernhard, Colleen Camp, Robert Costanzo, Dan Castellaneta, Jennifer Coolidge

Bob Koherr

Komedi

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Parodier
Diskussioner om Plump Fiction  (0 diskussioner)
Kommentarer om Plump Fiction (110 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2018
Inte rolig alls! Botten...
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Värdelös
Jaganatha (Anmäl)   24/5 2017
Tråkig komedi som aldrig borde ha gjorts. Talanglösa manusförfattare och skådespelare en masse, däribland Dan Castellaneta som i åratal har gjort rösten till Homer Simpson. Det ser ut som en framhastad produktion där det liksom gällde att vara först med att parodiera Tarantinos två första gangsterfilmer. En del av "skådespelarna" ger intrycket att vara ståuppkomiker med som specialitet att imitera t.ex. John Travolta och Samuel L Jackson.
Björkman (Anmäl)   13/8 2015
Mycket seg och hackig. Visst är det lite kul att se hur de återskapat vissa scener, men i övrigt är avsaknaden av humor filmens stora problem. Även storyn är svag och saknar något större sammanhang. Det känns mest som en massa sketcher som inte borde lämnat ritbordet. Största pluset till snubben som spelar John Travoltas karaktär då han faktiskt lyckas fånga Travolta ganska bra i gester, mimik och röst.
LTT86 (Anmäl)   1/1 2014
Skulle det här föreställa sig vara rolig? Jag skrattade inte en enda gång. Jag tycker till och med att den tredje Nakna pistolen filmer är roligare och jag hade svår att skratta åt den!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Plump Fiction