Point Break

Originaltitel: Point Break
Regissör:Kathryn Bigelow
Utgivningsår:1991

Om Point Break:

Johhny Utah, en nyutexaminerad FBI-agent, beslutar sig för att sätta dit ett gäng bankrånare som härjar i södra Kalifornien. Eftersom hans partner är övertygad om att rånarna är surfare, beslutar sig Johnny för att infiltrera surfarnas laglösa värld. Där möter han Bodhi, en karismatisk kicksökare som gör vad som helst för lite spänning.

Titel: Point Break
Regissör: Rick King
År: 1990
Genre: Drama, Action, Science Fiction
Rollerboys

Keanu Reeves, Gary Busey, Patrick Swayze, Lori Petty, John C McGinley, James LeGros, John Philbin, Julie Michaels, Tom Sizemore, Bojesse Christopher, Julian Reyes, Daniel Beer, Vincent Klyn, Chris Pedersen, Anthony Kiedis

W Peter Iliff

Action, Kriminalare, Thriller, Äventyr

Point Break - Dödens utmanare

USA, Japan
Diskussioner om Point Break  (0 diskussioner)
Kommentarer om Point Break (227 st)
sodomiten (Anmäl)   17:04 11/5
Efter att ha sett om det här igen måste jag tyvärr sänka betyget från 3 till 2. Det blir inte riktigt logisk efter att rånarna hajat vem Utah egentligen är. Sen gick det tydligen att komma undan medhjälp till polismord inne på banken.. Det som ändå är bra är president-rånarnas oneliners samt förstås Patrick Swayze.
Ima_Tree (Anmäl)   23:22 10/5
Rycks hela tiden mellan billigt och fult och charmigt och snyggt. Den får en extra charmpoäng.
ouimadame (Anmäl)   00:17 6/4
jättebra ju!
Roswall (Anmäl)   19/12 2017
Jag är snäll å ger den en svag 3a. Charmig och störande.
Solidus (Anmäl)   12/11 2017
Överraskande bra actionhistoria, där vi bjuds på snyggt foto och bra skådespel från Swayze och Busey. På pappret är idén inte kanske den bästa, men Kathryn Bigelow är en begåvad regissör och förvandlar något som hade kunnat bli B (eller ännu värre) till att bli en A-produktion. Ett stort plus till att samtliga scener med surfing och fallskärmshoppning är på riktigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Point Break