Pojkarna från Brasilien

Originaltitel: The Boys from Brazil
Regissör:Franklin J Schaffner
Utgivningsår:1978

Om Pojkarna från Brasilien:

Under de närmaste två åren ska 94 personer dö på bestämda datum. Varför? Och vilka? Bakom planen står den ökända nazisten Dr. Josef Mengele.
Se filmen på CDON

Regissör: George Sidney
År: 1948
Genre: Drama, Action, Romantik, Äventyr
De tre musketörerna

Gregory Peck, Laurence Olivier, James Mason, Bruno Ganz, Wolfgang Preiss, Michael Gough, Lilli Palmer, John Rubinstein, Walter Gotell, Uta Hagen, John Dehner, Denholm Elliott, Steve Guttenberg, Rosemary Harris, Prunella Scales, Anne Meara, Jeremy Black

Heywood Gould

Drama, Thriller, Science Fiction

USA, Storbritannien
Med i listor: Förrymda nazister, Ira Levin
Diskussioner om Pojkarna från Brasilien  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pojkarna från Brasilien (106 st)
Ghostface (Anmäl)   15:18 8/5
En kalkon med en absurd och komisk historia som är svår att ta på allvar. Det känns som om filmens skådespelare känner samma sak. Hur kan denna ha blivit så kritikerrosad?
Solidus (Anmäl)   25/5 2018
Intressant upplägg som kittlar härligt med en galen idé som jag kan köpa att nazisterna skulle på fullaste allvar kunna genomföra. Att se tre legendariska skådespelare i huvudrollen gör inte upplevelsen sämre och sammanfattningsvis är detta en fantastisk thriller som jag rekommenderar. Jag instämmer med medlem Bumbi78 att det är ett misstag att ta detta för ett allvarligt drama, utan detta är en thriller som vill underhålla och den lyckas med sitt syfte. Bravo!
pungsnigel (Anmäl)   31/1 2018
Manus 3. Utförande 1. Skådespelarinsatserna är ju under all kritik och filmen har verkligen åldrat riktigt dåligt. Manuset borde förtjäna en remake faktiskt.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
92axha10 (Anmäl)   11/9 2016
Väldigt löjligt upplägg men ändå intressant att titta på. Lite långdragen och långsam i tempot för min smak.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pojkarna från Brasilien