Pokémon the Movie: I Choose You!

Originaltitel: Gekijouban Poketto monsutâ: Kimi ni kimeta!
Regissör:Kunihiko Yuyama
Utgivningsår:2017

Om Pokémon the Movie: I Choose You!:

Ash är en pojke som på sin tioårsdag får adoptera sin första Pokémon. Han väljer en unik och motvillig Pokémon vid namn Pikachu. I början är de som främlingar och försöker lära sig av varandra, men efterhand växer en speciell vänskap fram.

Rica Matsumoto (röst), Unshô Ishizuka (röst), Ikue Ôtani (röst), Megumi Hayashibara (röst), Inuko Inuyama (röst), Shinichirô Miki (röst), Masami Toyoshima (röst), Inuko Inuyama (röst), Shoko Nakagawa (röst)

Shôji Yonemura

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, Anime

Japan
Diskussioner om Pokémon the Movie: I Choose You!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pokémon the Movie: I Choose You! (5 st)
Biberkolben (Anmäl)   09:22 30/4
Jag skrattade gott och hjärtligt när Ash hamnade i den "riktiga" världen där han är en vanlig tioåring som går i skolan och där världen är grå och inga pokémon finns.
zallaxx (Anmäl)   23:11 5/1
Ihopklippt från serien?
Redfield4ever (Anmäl)   13/5 2018
Saknar struktur. Försöker trycka ihop typ en tredjedel av första säsongen av serien, vilket slutar i ett Last Airbender-aktigt hopkok som frustrerar mer än det hyllar eller engagerar. Och när filmen väl bestämmer sig för att försöka knyta ihop sina lösa trådar blir det mest ett "jaha" av allt. Missad potential på i princip alla plan förutom det visuella, för filmen är vacker, det kan man inte säga så mycket om.
zeke_karlsson (Anmäl)   6/5 2018
Funkar, men är ju absolut inte trogen orginalserien vilket filmen verkar bygga på (ish)
dafreakish (Anmäl)   17/2 2018
Denna mycket konstiga reboot har jag svårt att svara på varför den har gjorts. Inget har förenklats så nya fans ska kunna förstå något utan samma konstigheter lever kvar. Det är virrigt och ostrukturerat. Men tja, det är väl det som är pokemon.