Polarstation Zebra svarar ej

Originaltitel: Ice station Zebra
Regissör:John Sturges
Utgivningsår:1968

Om Polarstation Zebra svarar ej:

En amerikansk ubåt med kapten Ferraday som befälhavare får i uppdrag att resa till Nordpolen för att där invänta nya order. Vad Ferraday inte anar är att han ska dras in i en allvarlig incident med ryssarna. Bygger på boken med samma namn av Alistair MacLean.

Titel: Björnön
Regissör: J Lee Thompson
År: 1961
Genre: Drama, Action, Äventyr, Krig
Kanonerna på Navarone

Rock Hudson, Ernest Borgnine, Patrick McGoohan, Jim Brown, Tony Bill, Lloyd Nolan, Alf Kjellin, Gerald S O'Loughlin, Ted Hartley, Murray Rose, Ron Masak, Sherwood Price

Douglas Heyes

Drama, Action, Thriller

Med i listor: Alistair MacLean, U-båtsfilmer
Diskussioner om Polarstation Zebra svarar ej  (0 diskussioner)
Kommentarer om Polarstation Zebra svarar ej (60 st)
Tonti (Anmäl)   17/12 2017
Över förväntan! Första halvan med ubåtssekvenserna är både underhållande och nervkittlande. Avslutet håller inte riktigt vad det lovar men som attraktionsfilm tycker jag den här helt klart är lyckad.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
92axha10 (Anmäl)   10/11 2015
Filmen bygger upp för en klassiker men i slutändan resulterar det hela i en ganska bristfylld film. Mycket gick att räkna ut på förhand och en del saker var lite outvecklade. Det finns trotts bristerna en del saker att gilla. Alla scener i ubåten är bra, men så fort de lämnar den föll den i min åsikt.
Astrojacob (Anmäl)   28/5 2015
En b-variant av "Das Boot" men snyggt foto och roligast var att se Alf Kjellin sista 10 minuterna, hehe... Knapp Trea. Sämst av Sturges filmer?
Dutch (Anmäl)   18/12 2014
Mysiga miljöer men lite tråkigt slut. 6/10.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Polarstation Zebra svarar ej