Polismördaren

Regissör:Peter Keglevic
Utgivningsår:1994
Antal betyg:2088 betyg

Om Polismördaren:

En kvinna hittas mördad på ett nöjesfält. En ung man, Kasper, råkar befinna sig på fel plats vid fel tidpunkt och misstänks för mordet. Han tar till flykten, men kommissarie Beck tror att mördaren är en annan. För att bevisa att Kasper är oskyldig måste Beck först hitta honom.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Polis polis potatismos
Regissör: Per Berglund
Genre: Kriminalare, Mysterium
Polis polis potatismos

Rolf Lassgård, Kjell Bergqvist, Gösta Ekman, Johan Widerberg, Pia Green, Tomas Norström, Petra Nielsen, Johan H:son Kjellgren, Anica Dobra, Stig Engström

Rainer Berg, Beate Langmaack

Kriminalare, Mysterium

Beck - Polismördaren, The Police Murderer

Tyskland, Sverige

Recension Polismördaren

- annihilat0r sätter betyg 4 och skriver:
"Polismördaren" är svensk kriminalare när den är som bäst; det är inte högkvalitativt eller rysligt klipskt. Det är alltid spännande, genomgående intressant och övergripande skönt. Det existerar inga konstigheter eller logiska luckor i mysteriet. Fin röd linje. Resultatet är en genuint mysig film för alla åldrar, under alla årstider.

Recension av Polismördaren - Läs hela!

Med i listor: Martin Beck
Diskussioner om Polismördaren  (0 diskussioner)
Kommentarer om Polismördaren (81 st)
Murvel48 (Anmäl)   21:42 16/1
En trögt berättad och förvirrad historia där kravet på logik tydligen var obefintligt.
Nalleman (Anmäl)   28/12 2018
Segt som knäck!
Rai (Anmäl)   30/10 2017
Nja, här slår faktiskt Peter Haber Gösta Ekman som Kommissarie Martin Beck....
Astrojacob (Anmäl)   13/2 2016
Hyfsad Trea med historiska vingslag; Widerberg J:r i bra roll, med tanke på pappa Bosse som gjorde den mästerliga "Mannen på taket". Persbrandt i CAMEO? gillar tydligen inte schack hehe...
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Det mest störande momentet i denna film i likhet med många andra Beckfilmer är dessa JÄVLA dubbade tyskar. Inget ont sagt om tyskar men varför har man satt in dem i Beckfilmerna!? Denna filmen lyckas dock bättre än Stockholm Marathon och lyckas förmedla en helt ok historia. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Polismördaren