Polisskolan

Originaltitel: Police Academy
Regissör:Hugh Wilson
Utgivningsår:1984

Om Polisskolan:

För att få fler sökanden till polishögskolan bestämmer man sig för att slopa de formella kraven vilket gör att diverse udda personligheter antas som aspiranter.

Titel: Polisskolan 2 - Första uppdraget
Originaltitel: Moving Violations
Regissör: Neal Israel
År: 1985
Genre: Komedi
Bilskolan - nu lurar vi snuten
Titel: Night Patrol - Titta vi arresterar
Regissör: Robert Altman
År: 1970
Genre: Drama, Komedi, Krig
M*A*S*H

Steve Guttenberg, Kim Cattrall, G W Bailey, Bubba Smith, Donovan Scott, George Gaynes, Andrew Rubin, David Graf, Leslie Easterbrook, Michael Winslow, Debralee Scott, Bruce Mahler, Ted Ross, Scott Thomson, Brant von Hoffman, Marion Ramsey

Neal Israel, Hugh Wilson, Pat Proft

Komedi, Kriminalare

Med i listor: 80-tal Top 50
Diskussioner om Polisskolan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Polisskolan (271 st)
päronanton (Anmäl)   22:05 29/6
Jag älskar den! En klassiker! Älskar detta med roliga karaktärer!
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
trams
Rockylin (Anmäl)   13/6 2016
En film som verkligen hade åldrats dåligt, tråkigt nog. Såg den för första gången nu, så den saknar därmed nostalgi-boostern och väldigt mycket slog bara helt fel i humorn. Nej bättre 80-tals komedier finns det att se tillbaka till än detta.
Rehn108 (Anmäl)   18/4 2016
Det är inte jättebra, men det är helt okej. Musiken är orimligt bra för att tillhöra den här filmen. I karaktärsgalleriet finns några bra personer, men huvudsakligen ganska trista sådana. Det är ändå lite intressant att se hela serien och se vilka karaktärer som återanvänds och vilka filmmakarna inser inte håller. De gör ett rätt bra urval i att inte återanvända de sämsta karaktärerna tycker jag.
wasteoftime (Anmäl)   14/4 2016
Med nostalgins skimmer borta så är det tyvärr inte så bra som jag vill minnas ifrån barndomen. Även om jag sett den sedan dess också. Jag hade nog väntat mig att den skulle nå upp till en tvåa, men det gör den tyvärr inte riktigt. Den är inte dålig, men inte heller såpass nära bra att den ska få en tvåa. Den är okej, och det är inget fel med det. Ganska förnöjsam underhållning, och visst har den ändå en viss charm kvar - i alla fall för oss som växte upp med den. 0,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Polisskolan