Poppers pingviner

Originaltitel: Mr. Popper's Penguins
Regissör:Mark Waters
Utgivningsår:2011

Om Poppers pingviner:

Tom Popper lever ett hektiskt liv i New York där karriären kommer före allt, fram till den dag då han får ett oväntat arv i form av ett gäng pingviner. Pingvinerna visar sig inte vara det lättaste av husdjur och vänder upp och ner på hela Poppers tillvaro men kanske är de ändå precis vad han behöver?

Titel: Smurfarna
Regissör: Anand Tucker
År: 2010
Genre: Komedi, Romantik
Skottår

Jim Carrey, Carla Gugino, Madeline Carroll, Angela Lansbury, Ophelia Lovibond, Philip Baker Hall, James Tupper, Maxwell Perry Cotton, Kelli Barrett, Dominic Chianese, Matthew Wolf, Clark Gregg, Jeffrey Tambor, David Krumholtz, William Charles Mitchell

Sean Anders, John Morris, Jared Stern

Komedi

Diskussioner om Poppers pingviner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Poppers pingviner (103 st)
dudson (Anmäl)   19:52 19/4
Skön film med humor guden Carrey. Vågat slänga in pingviner i handlingen. Dom gör fan bra ifrån sig. Satans roliga upptåg hela tiden. Ja en riktigt skojsig rulle man blir glad av.
smichael (Anmäl)   27/12 2018
Pingviner är ju trendiga och så.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
dafreakish (Anmäl)   3/5 2017
Men Carrey, varför? Ingen vidare boost för karriären med den här tågolyckan till film. Ett sorgligt försök till att göra en unken 90-talsdoftande familjefilm där inget känns fräscht. Pingviner och moralkakor som flyger ut genom öronen. Ruttet.
Dream (Anmäl)   9/7 2016
Vansinnigt dåliga effekter, där typ allt är CGI och animation. Okej! Man kan kanske inte förvänta sig att det ska vara bättre när Pingvinerna är inomhus, då det är ologiskt med verkligheten, men jag hade hellre sätt en film i ett riktigt vinterlandskap med riktiga Pingviner. Den ända behållningen med filmen är Jim Carrey.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Poppers pingviner