Posse - Svart uppbåd

Originaltitel: Posse
Regissör:Mario Van Peebles
Utgivningsår:1993

Om Posse - Svart uppbåd:

En grupp svarta infanterier från spansk-amerikanska kriget har kommit över en låda guld. De är på väg hem, men är jagade av andra som vill ha guldet.

Titel: The Scout
Regissör: Dave Thomas
År: 1989
Genre: Komedi
Experterna

Stephen Baldwin, Pam Grier, Billy Zane, Mario Van Peebles, Melvin Van Peebles, Isaac Hayes, Charles Lane, Tommy 'Tiny' Lister

Dario Scardapane, Sy Richardson

Western

Storbritannien, USA
Med i listor: Blaxploitation
Diskussioner om Posse - Svart uppbåd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Posse - Svart uppbåd (14 st)
deswhip (Anmäl)   23/10 2016
Det var väldigt länge sen jag såg den men då tyckte jag att filmen faktiskt var väldigt bra. Filmen är cool, snyggt filmad med starka färger, många häftiga karaktärer. Jag ger den en fyra, dock baserat på ett 20 år gammalt minne...
Krille80 (Anmäl)   16/11 2014
Jag minns den som en helt OK western med ett annorlunda inslag, dvs. man ser western utifrån ett gäng starka svarta män. Samtidigt som jag har svårt för Mario Van Peebles så uppvägs detta av väldigt rolige Stephan Baldwin och väldigt underhållande Billy Zane. Så det sammantagna betyget kan inte bli mer än OK.
origC-J (Anmäl)   13/10 2012
Det är ju hedervärt av van Peebles att vilja lyfta fram afroamerikanernas roll i Vilda västerns historia, men hans ambition matchas inte av hans förmågor som regissör eller skådespelare. Sen är ju varken manus eller resten av ensemblen mycket att hänga i julgranen heller...
Raimo_1985 (Anmäl)   10/8 2012
Underhållande sen blaxploitation med många roliga cameos.
EricSini (Anmäl)   8/2 2010
Kan nog varit den absolut sämsta film jag sett, och jag har sett Waterboy, Godzilla (Mathew Broderick) & Billy Madison.. men asså.. det här var ju bara. Nä,
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Posse - Svart uppbåd