Possible Worlds

Originaltitel: Possible Worlds
Regissör:Robert Lepage
Utgivningsår:2000

Om Possible Worlds:

George lever flera liv i ett antal parallella världar. Till skillnad från andra människor är han medveten om detta. I de olika världarna har han olika relationer till samma människor som också samtidigt existerar (omedvetet) i de parallella världarna.

Titel: Moon
Regissör: Duncan Jones
År: 2011
Genre: Thriller, Science Fiction, Mysterium
Source Code

Tilda Swinton, Tom McCamus, Sean McCann, Gabriel Gascon, Rick Miller, Griffith Brewer, Daniel Brooks, Steve Adams (I), Russell Yuen

Robert Lepage, John Mighton

Drama, Kriminalare, Science Fiction, Mysterium

Mondes possibles

Kanada
Diskussioner om Possible Worlds  (0 diskussioner)
Kommentarer om Possible Worlds (9 st)
KyLLo (Anmäl)   14/1 2014
Ett rogivande och dialogfokuserat sci fi-drama. Svag trea.
Noethe (Anmäl)   3/6 2013
Herregud vilken smörja
The Jack (Anmäl)   28/2 2012
Ramberättelsen med polisutredningen är skittråkig och filmen är varken snyggt berättad eller gör någonting intressant av premissen. De filosofiska frågeställningarna är ju intressanta, men behandlas tyvärr ganska ytligt; har man läst en introduktionskurs till filosofi så finns det ingenting att hämta här.
DiMMU BoRGiR (Anmäl)   24/2 2012
Lågmäld och tankvärd, skänker verkligen en givande filmupplevelse. Imponerande kameratänk i flera sekvenser. Synd att Tilda Swinton kämpar alldeles för' mycket med dialekten, det gör henne onaturlig i vissa scener. Stark 4:a och klart sevärd!
Daniel Mott (Anmäl)   30/12 2009
Jag gillade den kanadensiska regissören Robert LePages fantasifulla bagatell La face cachée de la lune när den kom 2003, men har skjutit på i snart två år att se den mer allvarsamme Possible Worlds. I natt såg jag så äntligen denna filosofiska och lågmälda berättelse, där Tilda Swinton gör en av sina bästa roller sen Orlando. En av de bästa science fiction-filmerna från 00-talet med vackert foto i grunt skärpedjup och stilig klippning. Tänkvärd och rekommenderad. Betyg: 4
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Possible Worlds