Pray for Death

Originaltitel: Pray for Death
Regissör:Gordon Hessler
Utgivningsår:1985

Om Pray for Death:

Akira flyttar med sin familj från Japan till USA. Snart blir hans familj mördad av brottslingar men vad brottslingarna inte visste var att Akira i själva verket är en ninja.

Titel: Cutie Honey

James Booth

Action

Recension Pray for Death

- niebaotan sätter betyg 3 och skriver:
Jag kommer fortfarande ihåg vissa minnesvärda stunder från min barndom. Tiden då jag tvingade mina föräldrar att hyra allt med ninjor och kampsport i. Under den tiden fanns det också ett hyfsat utbud på dessa filmer i videobutikerna, och jag fick då chansen att se en hel del trevliga rullar. Det var dock en person jag skattade som högst, vid den tiden visste jag inte hans namn men jag fann honom så...

Recension av Pray for Death - Läs hela!

Med i listor: Ninjor
Diskussioner om Pray for Death  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pray for Death (14 st)
BrutusBeefcake (Anmäl)   25/11 2015
Egentligen en ganska så tråkig och dålig kalkonrulle som dock räddas utav en fantastisk skurkroll av James Booth (Earnie i Twin Peaks!) och en riktigt schysst slutfajt. (4+/15)
dudson (Anmäl)   10/10 2015
Jävligt hård och våldsam ninja rulle med ett härligt ärkesvin som onding+ skön skön 80tals musik. Sen är slut uppgörelsen mumma😈
craptastic (Anmäl)   4/3 2013
Stabil ninjarulle!
DrJW (Anmäl)   25/11 2012
Dålig gjord, ledmotivet passade inte alls och förmodligen den sämsta 80-talslåten jag har hört, och storyn var inte så dum, en typisk revenge-rulle, men manuset hade verkligen behövts skrivas om! Och låta filmens bad guy spelas av gubben som hade svettproblem i andra säsongen av Twin Peaks är inte heller så lyckad. Vadå, kunde filmens producent inte få tag på Michael Ironside? De enda som var bra var Sho Kosugi´s ninjitsu och dräkten han hade var rätt cool.
Bumbi78 (Anmäl)   28/5 2009
Sho är min barndomsninja. Den här hör inte till de bästa, som f.ö är Rage of Honor och Revenge of the Ninja. Men detta är ändå en gedigen ninjarulle innehållandes de flesta ingredienserna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pray for Death