Predators

Originaltitel: Predators
Regissör:Nimród Antal
Utgivningsår:2010

Om Predators:

En grupp människor blir strandade på en okänd planet. De är alla mänskliga "rovdjur"; legosoldater, maffiamedlemmar, fångar. Det går snart upp för dem att de samlats för att agera byte, och en skräckfylld katt-och-råtta-lek börjar där de skoningslöst jagas av en utomjordisk ras känd som Predators.

Titel: Alien vs. Predator
Regissör: Ridley Scott
År: 2017
Genre: Thriller, Äventyr, Skräck, Science Fiction
Alien: Covenant

Topher Grace, Adrien Brody, Laurence Fishburne, Danny Trejo, Alice Braga, Mahershala Ali, Oleg Taktarov, Derek Mears, Brian Steele, Walton Goggins, Carey Jones, Louis Ozawa Changchien

Michael Finch, Alex Litvak

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Predator 3

Recension Predators

- Galivan sätter betyg 2 och skriver:
Så här i efterhand kan man förstå varför man valde att skämta till det i filmen emellanåt. Det fyller ut och kompenserar för den tunna handlingen. Det är lite av en stil som påminner om filmer i slutet på 90-talet och runt 2000, då det skulle skojas i actionfilmer på ett särskilt, ironiskt, och tröttsamt sätt. Den trenden har lyckligtvis försvunnit eller möjligen ändrat form. Godzilla (1998) är ett...

Recension av Predators - Läs hela!

Diskussioner om Predators  (0 diskussioner)
Kommentarer om Predators (324 st)
sodomiten (Anmäl)   00:18 10/11
Jag är mest imponerad av mig själv att jag orkade se klart hela filmen. Totalt hjärndött från början till slut. Det finns dock en lite rolig detalj ;Yakuza snubben som tar av sig barfota i början. Jag väntade hela tiden på att få se han med skorna på i nästa scen eller nästa, men han syns inte i helfigur någon mer gång. Snyggt.
per_automatik (Anmäl)   01:43 1/10
Shitt kommer inte ihåg ett skit från den här filmen.
karlmats (Anmäl)   18:19 26/9
Inte så tokigt, men heller inte så fantastiskt. Brody funkar bra i en sån här roll men någon Arnold är han ju inte, det hade behövts lite mer kultfaktor för att en sån här film skulle kännas motiverad att göra. I princip är det ju samma sak som originalet, visst att man är på en annan planet etc. men det är ju bara krimskrams även om jag gillar idén att de här rovdjuren skeppar folk och fä över halva galaxen bara för att jaga dem. Roligt att se Fishburne och de andra sköter sig väl också som de ska. Mot slutet tappar de fokus lite grann och jag får i slutändan ingen riktig anledning till att höja upp denna film. Men bättre än jag befarade och en ganska stark 2a ändå.
Rai (Anmäl)   00:53 2/1
Inte min typ av film, eller jo men bara för att det är Science Fiction, behöver man inte gilla den!!!
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Predators