Predikanten

Originaltitel: Predikanten
Regissör:Jonas Grimås
Utgivningsår:2007

Om Predikanten:

En ung kvinna hittas död i Kungsklyftan i Fjällbacka. När polisen lyfter på liket återfinns dessutom skeletten efter två kvinnor som försvann på 70-talet. Den lilla polisstationen i Tanumshede har plötsligt tre olösta kvinnomord på halsen och Patrik Hedström och hans kollegor måste följa trådarna långt tillbaka i tiden för att finna en mördare. Eller flera?

Titel: Isprinsessan
Regissör: Erik Leijonborg
År: 2006
Genre: Kriminalare
Moreno & tystnaden

Marika Lagercrantz, Niklas Hjulström, Lennart Hjulström, Göran Ragnerstam, Elisabeth Carlsson, Christer Fjällström, Lotta Karlge, Malin Morgan, Stefan Gödicke, Karl Linnertorp, Ingvar Haggren, Jonas Karlström, Britta Andersson, Per Lasson, Ida Linnertorp

Björn Gunnarsson, Linda Ung, Jonas Grimås

Mysterium

Sverige
Diskussioner om Predikanten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Predikanten (37 st)
Rai (Anmäl)   15:40 4/2
Två ord: Usel, usel!!!
supermancover (Anmäl)   15/8 2017
Denna är egentligen en rätt okej bok, men som film var den inte bra. Bättre än isprinsessan dock.
Krille80 (Anmäl)   24/12 2014
I bokform är Predikanten en intressant berättad historia med ett psykologiskt djup och starka nyanser och detaljer. Tyvärr lyckas man inte få ut detta i denna Tv-produktion. Man lyckas bättre här än vad de gjorde med Isprinsessan men som bäst blir det dock endast acceptabelt och tyvärr inget mer. 2+
HonSomKanFilm (Anmäl)   24/6 2014
Om man inte läst boken framställs storyn som onödigt krånglig och komplicerad. En hel bok rymmer ju såklart mycket mer ingående information om karaktärerna och deras bakgrunder. Filmen tar sig inte an någons psyke som så borde med en psykologisk deckare, utan man ser bara ytan och dialogerna. Skildringen av boken inskränks till ca två timmar där den ena scenen avlöser den andra med alltför långt tidsintervall. Filmen var tidvis underhållande p.g.a. de överdrivna rollpresentationerna men ibland riktigt makaber med brottsscenerna i åtanke. Mitt råd: Läs boken FÖRST!
Luene (Anmäl)   3/6 2013
Inte jättebra, men bättre än Isprinsessan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Predikanten