Presidenten och Miss Wade

Originaltitel: The American President
Regissör:Rob Reiner
Utgivningsår:1995

Om Presidenten och Miss Wade:

Shepherd blir vald till president när han just blivt änkling. Tre år passerar och presidenten börjar sakteliga se sig om efter en ny kvinna.

Titel: Dave
Originaltitel: Green Card
Regissör: Peter Weir
År: 1990
Gifta på låtsas

Martin Sheen, Michael J Fox, Michael Douglas, Annette Bening, Shawna Waldron, Richard Dreyfuss, Samantha Mathis, David Paymer, John Mahoney, Joshua Malina, Nina Siemaszko, Anna Deavere Smith

Aaron Sorkin

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Presidenten och Miss Wade  (0 diskussioner)
Kommentarer om Presidenten och Miss Wade (87 st)
Rift (Anmäl)   4/10 2018
En av de billigaste, tjatigaste och mest förutsägbara uppsättningarna av planteringar och payouts jag sett på länge. Alldeles för många producenter, manusförfattare och regissörer i Hollywood lider av den fixa idén att det är en bra idé att tilltala publiken som om de var idioter. Efter ungefär en halvtimme tittade jag färdigt med snabbspolningen. Jag missade inget.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Krille80 (Anmäl)   20/11 2014
Redan här var skaparen av "West Wing"(Vita Huset) och denna films manusförfattare inne på vad som kan ske när det handlar om presidenten. Det är en småtrevlig film som man blir engagerad av men man känner inte direkt efteråt att den har förgyllt ens tillvaro. Dock helt OK och dessutom är det alltid kul att se favoriten Michael J. Fox.
92axha10 (Anmäl)   27/2 2014
Varför är film-tal alltid så bra. Douglas passar som president och skådespelet håller hög klass. Väldigt mysig film som kan vara riktigt rolig. Inget mästerverk men har hjärtat på rätt ställe. Blir aldrig långtråkig och är en rolig tid.
yrkeschaufföre (Anmäl)   21/10 2013
Detta är en av mina favoritfilmer så trots den sena timmen såg jag klart den. Den är välskriven och välspelad med trovärdiga karaktärer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Presidenten och Miss Wade