Presidio - brottsplatsen

Originaltitel: The Presidio
Regissör:Peter Hyams
Utgivningsår:1988

Om Presidio - brottsplatsen:

Överstelöjtnant Caldwell och polisen Jay Austin tål inte varandra. Caldwell såg nämligen till att Austin fick lämna militärpolisen för några år sedan. När ett brutalt mord sker på militäranläggningen Presidio tvingas de att samarbeta för att lösa mordet. För att spetsa till det hela ännu mer blir Austin passionerat förälskad i Donna, som visar sig vara Caldwells dotter.

Titel: Dödsspelet
Regissör: Stephen Hopkins
År: 1994
Genre: Action, Thriller
Tidsfrist noll

Meg Ryan, Sean Connery, Mark Harmon, Jack Warden, Mark Blum, Dana Gladstone, Jenette Goldstein, Marvin J McIntyre

Larry Ferguson

Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Filmnummer: 2087
Diskussioner om Presidio - brottsplatsen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Presidio - brottsplatsen (33 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   14:46 22/5
Rörigt och lite förvirrat upplägg, men helt klart underhållande. Mark Harmon var ganska tråkig, vet inte om jag sett några andra filmer med honom. Sean Connery är rolig. Stark tvåa/Svag trea.
Grillo (Anmäl)   22/6 2014
Hyfsat intressant story men det känns som att den kunde avklarats på 40-50 minuter, resten är mest utfyllnad med ett relationsdrama som inte spelar nån roll för resten av handlingen. Rätt tråkig i det stora hela.
Bumbi78 (Anmäl)   7/4 2014
Visst förväntade jag mig en thriller av standardmått, men den här var lite väl slö och orkeslös, inte ens Connery går på halvfart här. Tvåan räddas av en godkänd final.
92axha10 (Anmäl)   14/3 2014
Ett av de mest innehållslösa manus jag någonsin sett. Inget händer utan bara utfyllnad tills upplösningen. Inte ens Connery lyckades göra filmen helt sevärd. Han lyfter filmen men kan inte rädda den.
ulpe01 (Anmäl)   1/3 2012
Tror jag gillar den här filmen så mycket pga nostalgiskäl. Mark Harmon var ju sååå snygg på 80-talet och Meg Ryan var fortfarande söt. En i övrigt rätt ok actionthriller.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Presidio - brottsplatsen