Betyg idag: 1 016 Besökare idag: 4 686

Originaltitel: Pretty in Pink
Regissör:Howard Deutch
Utgivningsår:1986

Om Pretty in Pink:

Andie är en fattig men hängiven student som blir förälskad i Blane, som kommer från en förmögen familj. Blane umgås med de rika ungdomarna, en klick som Andie och hennes bästa vän Duckie föraktar. Trots det kan hon inte stå emot Blane när han bjuder ut henne. Men när det är dags för skolbal anser Blanes vänner att Andie inte är en passande dejt till honom. Frågan är om Blane kommer att våga stå upp för det han verkligen vill och ge upp sina så kallade vänner.

Titel: Breakfast Club
Regissör: Linda Feferman
År: 1985
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Seven Minutes in Heaven

Molly Ringwald, Andrew McCarthy, Jon Cryer, Harry Dean Stanton, Annie Potts, James Spader, Kate Vernon, Alexa Kenin, Emily Longstreth, Jim Haynie, Margaret Colin, Maggie Roswell, Andrew Dice Clay, Christian Jacobs

John Hughes

Drama, Komedi, Romantik

Med i listor: Shahins high school/college-filmer
Diskussioner om Pretty in Pink  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pretty in Pink (176 st)
Sarakin76 (Anmäl)   7/10 2016
Deilig feeling men ikke noe spesielt.
MaxMackan (Anmäl)   7/10 2016
Gillar verkligen mycket av stilen, regin och dialogen men jag avskyr den så kallade romansen.
myslas (Anmäl)   6/10 2016
Ännu en bra tonårsfilm av John Hughes. Har sina småbrister men utmärkt skådespel från Ringwald, Cryer och Potts täcker upp för det.
Bumbi78 (Anmäl)   15/11 2015
En av 80-talets alla sköna dramakomedier, väl värd att se. Lagom roligt, lagom dramatiskt med en stor dos hjärta och nostalgi.
larsen1976 (Anmäl)   11/7 2014
Helt underbar film! Molly Ringwald är lysande, och Jon Cryer är fullkomligt galen! Att musiken genomsyras av massa härlig 80-tals musik gör inte saken sämre. SE DEN!!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pretty in Pink