Prevenge

Originaltitel: Prevenge
Regissör:Alice Lowe
Utgivningsår:2016

Om Prevenge:

Ruth är en höggravid blivande mamma som övertalas av sitt misantropiska ofödda barn, som kommunicerar med henne från livmodern, att mörda vilt skilda främlingar.

Titel: Dead Shack
Regissör: Todd Strauss-Schulson
År: 2015
Genre: Komedi, Skräck, Fantasy
The Final Girls

Alice Lowe, Dan Renton Skinner, Jo Hartley, Tom Davis (II), Leila Hoffman, Kate Dickie, Kayvan Novak, Mike Wozniak, Tom Meeten, Marc Bessant, Gemma Whelan, Grace Calder, Eileen Davies, Sara Dee, Elen Rattenbury, Jacqueline Wright, Della Moon Synnott

Alice Lowe

Drama, Komedi, Thriller, Skräck, Fantasy

Storbritannien
Diskussioner om Prevenge  (0 diskussioner)
Kommentarer om Prevenge (8 st)
Krille80 (Anmäl)   04:04 24/7
Förenklat och på ytan är detta en skräckfilm, med väldigt mörk brittisk humor, om en gravid kvinna som hämnas sin mans död genom att mörda på order från hennes ofödda barn(Fostret pratar alltså med mamman). Utifrån detta ser gillar jag inte alls filmen. Tittar man dock under ytan så får man en film som i sitt visuella berättande är en fantasi som berättar om sorg och depression efter att förlorat en närstående. När jag ser filmen ur detta perspektivet uppskattar jag filmen mycket mer.
TheHorrorfan (Anmäl)   20:28 13/6
Riktig b-film. Idéen är ju lite små cool, men ganska dåligt genomförd.
92axha10 (Anmäl)   13/10 2018
Riktigt absurd komedi som fick mig att skratta flera gånger. Manus och skådespel väger upp för brist på budget.
haajen (Anmäl)   21/8 2018
Aningens underhållande men mest en axelryckning.
Dream (Anmäl)   20/8 2018
Stämmer bra in på hur en psykisk sjuk person känner och tänker. Lite B - film i mellan åt, men annars helt okej samt annorlunda. Betyg 3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Prevenge