Pride

Originaltitel: Pride
Regissör:Matthew Warchus
Utgivningsår:2014

Om Pride:

Sommaren 1984 är Margaret Thatcher vid makten och gruvarbetarna strejkar. Under Londons prideparad bestämmer sig en grupp gayaktivister att samla in pengar för att stötta de strejkande och deras familjer. Men det finns ett problem, facket verkar skämmas över deras stöd.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Shut Up & Sing
Regissör: Barbara Kopple, Cecilia Peck
År: 2006
Shut Up & Sing

George MacKay, Ben Schnetzer, Dominic West, Andrew Scott, Joseph Gilgun, Faye Marsay, Paddy Considine, Bill Nighy, Imelda Staunton, Jessica Gunning, Rhodri Meilir, Menna Trussler, Lisa Palfrey, Liz White, Freddie Fox, Chris Overton, Monica Dolan

Stephen Beresford

Drama, Komedi

Storbritannien, Frankrike
Diskussioner om Pride  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pride (80 st)
abnormal (Anmäl)   13/10 2018
Fantastiskt uppfriskande med en rolig och lättsam film om ett allvarligt ämne. Underbar att se!
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Rejn (Anmäl)   11/8 2017
Den var faktiskt bättre andra gången jag såg den. Balanserar mellan trea och fyra.
yrkeschaufföre (Anmäl)   5/8 2017
Nu har jag gjort det igen, jag läser tv-tablån slarvigt och tror att jag tittar på en kortfilm. Så som kortfilm var den alldeles för lång. Annars en ganska stark fyra.
jlam (Anmäl)   26/2 2017
Inte min typ av film egentligen men den har sina höjdpunkter. Värmen och andan finns där som påminner om vissa andra (som jag gillat mer) i genren.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pride
Se filmen