Pride and Glory

Originaltitel: Pride and Glory
Regissör:Gavin O'Connor
Utgivningsår:2008

Om Pride and Glory:

Om en New York-familj där polisyrket gått i arv och som lever efter mottot ”ta hand om de dina”. Familjen råkar ut för skandal och moraliskt dilemma då en av sönerna utreder ett fall som innehåller såväl narkotikabrott som poliskorruption.

Titel: We Own the Night
Regissör: Stephen Gaghan
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Äventyr
Gold

Colin Farrell, Edward Norton, Jon Voight, Noah Emmerich, Jennifer Ehle, John Ortiz, Frank Grillo, Shea Whigham, Lake Bell, Carmen Ejogo, Manny Perez, Wayne Duvall, Ramon Rodriguez, Rick Gonzalez, Maximiliano Hernández, Ty Simpkins, Ryan Simpkins

Gavin O'Connor, Joe Carnahan

Drama, Kriminalare

USA, Tyskland
Diskussioner om Pride and Glory  (0 diskussioner)
Kommentarer om Pride and Glory (172 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
träig film
karlmats (Anmäl)   26/7 2017
Skön stämning i en genre jag gillar. Korrupta poliser där fokus inte ligger på det ytliga utan snarare på det underliggande. Skitigt och fokuserat och klart det hjälper att Edward Norton är där och styr upp skutan. Farrell och Voight kanske inte gör sina bästa insatser men är ju ändå sevärda som vanligt. Kanske inget man inte sett förut, men det de gör det gör de bra. Gillar man polisfilmer finns det klart sämre val än denna, men frågan är hur minnesvärd den kommer att vara på sikt? 3an är ändå ganska stabil.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/11 2016
Urk! En riktig b-film!
Jamesa (Anmäl)   30/10 2016
Bra,välskriven och välgjord. Bra skådisar med Norton i spetsen.
Johan2006 (Anmäl)   30/7 2015
Minns denna som en helt ok rulle. Av ngn anledning är det främmst Colin Farell jag minns (första filmen jag såg honom i)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Pride and Glory
Se filmen